Діни сауаттылықты арттыру бүгінгі күннің басты талабы.
Оспанова Гулнар Турсынбаевна
Алматы сервистік қызмет көрсету колледжінің оқытушысы
Ата заңында ар-ождан бостандығы туралы, дінге және діни нанымға байланысты кемсітуге болмайтындығы, сондай-ақ қандай дін болмасын, азаматтардың ерекшеліктеріне қарамастан тең құқылы екендігі айтылған. Әрине, бұл Ата заңда көрсетілген әрбір Қазақстан азаматының жеке басының құқығы және ешкім күштеп дінін, сенімін өзгертуге құқығы жоқ деген сөз. Бүгін де біздің ел көп ұлтты мемлекет болып қана қоймай, көп дінді елге айналып отыр.[1] Діни бірлестіктерді бей-берекет тіркеп, олардың іс-әрекетін бақылаусыз қоюымыздың арқасында олар мыңдаған қандастарымызды өз бауырларына тартып үлгерді. Еліміз шын мәнінде әлемдегі дәстүрлі емес діндердің орталығына айналғандай. Басқаны айтпағанда, исламның өз ішіндегілер де қырық тармаққа бөлінуде. Мысалы, мұсылмандықты шолақ балақ, қаба сақал, кебінге оранып жүру деп ұғатындар “Ахмадие жамағаты”, “Алля-Аят” (Фархатшылар) культтік-мистикалық діни ағымы, “Ата жолы” (“Ақ жол”), тахриршілдер, таблиғшылар, салафилер, такпиршілер, кораниттер болып санға бөлінуде.
70 жыл Кеңес Өкіметінің қол астында болып, Құдай жоқ дегенге сенген халқымыз, тәуелсіздігімізді алғасын ата-бабасының жолын қайта жалғауға мүмкіндік алды. Қолына ащы су ұстаған жастарды көрегенше, қолына құран кәрімді ұстаған ұрпаққа қарау сүйсіндіреді хақ. Мешітке ағылған жастарды көргенде іштей қуанады екенсің. Бірақ, бұл қуаныштың екінші жағы да бары қынжылтады.
Дін жолына түсіп, Алланың үйіне сенімін арқалап келген жастарға таза жол көрсете алатын көзі ашық, көкірегі ояу имамдар кездеспей, арам пиғылды арамза молдалар кездесіп, санасын улап жатқан жәйттар да жоқ емес. Әрине, бұл халықтың діни сауатының төмендігінен екені анық.
Дәстүрлі дін мен дәстүрлі емес діндердің ара-жігін ажырата алмайтын жандар қоғамымызда әлі де көптеп кездеседі. Әсіресе жастардың арасында өте көп. Дәстүрлі дінде заң аясында жүйелілік бар. Дәстүрлі емес діндердің іс-әрекеттерін жүйелі бақылап отыру аса күрделі іс. Соңғы кездері бұрын – соңды атын естімеген дәстүрлі емес діни ағымдардың көбеюі осының дәлелі. Соттың шешімімен Елімізде тыйым салынған діни ағымдардың біразы мыналар: «Әл-Каида», «Хизб-ут-тахрир», «АУМ Синрике», «Талибан қозғалысы», «Шығыс Түркістандағы исламдық қозғалыс», «Күрд Халық Конгресі», «Асбат әл», «Боз груд», «Орталық Азиядағы жамағат», «Өзбекстандағы исламдық қозғалыс», «Мұсылман бауырлар», «Лашкар –е- Тайба» т.б. айта берсең тізімі 20-ға жуықтайды. Мұның бәрін білу әр адамның және, балаларымыздың қауіпсіздігі үшін қажет.
Адам аяғы көп жүретін жерлерде «бақытты өмір» қандай болатыны жөнінде түрлі – түсті етіп безендірілген кітаптарды тарататын адамдар пайда болды. Тіркеліп, қанатын кең жая бастаған дәстүрлі емес діндердің атынан да, санынан да шатасатын халге жеттік.
“Вайшнавтар”, “Бірлестік шіркеуі”, “Бахаи” сенімі, “Иегова куәгерлері”, “Соңғы өсиет шіркеуі”, “Кришнаны тану қоғамы”, “Саентология” шіркеуі, “Мормондар”, “Сахаджа йога”, “Жаңа аспан”, “Жаңа өмір шіркеуі”… Тізе берсек, тым көп. Және олар елімізде тіркеліп алып, тыныш жатқан жоқ. Белгісіз діни ағымдардың әрқайсысының етегінде бір-бір қандасымыз кеткен күннің өзінде ұлт қауіпсіздігіне қаншалықты қауіп төнетінін ойлай беріңіз. Негізінен, жұмыссыздар, өмірден өз орнын таппағандар, рухани ізденісте жүргендер, жеке басы және отбасындағы психологиялық қиындықтарға төзе алмағандар, ислам дінін терең білмейтіндер миссионерлердің үгіт-насихатына тез ілігетін көрінеді.
Деректерге сүйенсек, 90-жылдардың басында Қазақстанда 500-дей діни бірлестіктер мен ұйымдар болса, бүгінде олардың саны 4000-нан асып кетіпті. Бұған негізінен “он адам бірігіп, діни бірлестік құрып, тіркеле бер” дейтін заңымыз ықпал етуде.
Ағымға ерген азаматтардың сәбилерін тиісті медициналық тіркеуден өткізуден бас тартып, тіпті екпе егуден қашыртуы, басқа ағымға ерген жасөспірімдердің мектептегі оқуларын тастап кетуі, мектеп жасындағы ұл-қыздардың музыка тыңдау – харам, мемлекеттік Әнұранды тыңдамау, кеудеге қол қоймау, туға құрмет көрсетпеу, евангелші баптистердің “жер бетінде шекара болмауы керек” деп, Отан қорғаудан қашып, әскери борышты өтемеуі, дұрыс деген бағыттағы уағыздар жүргізуі түрлі діннің ағымында кеткендердің ұлттық әдет-ғұрып, салт-сананы естен шығаруының айғағы емей немене?! Айта кетерлік нәрсе, жат пиғылды ағымдардың жетегінде кеткен жастардың, жалпы адамдардың қоғамға қайта оралуы өте қиын. Тіпті кейде мүмкін де емес.
Өйткені оларды Отан, отбасы, бірлік сынды қасиетті ұғымдар толғандырмайды. Санасы уланғандар тек көсемдері айтқанды екі айтпай орындайтын машина сарбаздарға айналғанын өздері де түсінбейді. Бұған дәлел соңғы кездері радикалды ағым мүшелерінің бірнеше рет қылмысты оқиғалардың ұйымдастырушылары ретінде аталуы. Ал бұл қоғам үшін қорқынышты емес пе?!
Бүгінде көптеген мектеп оқушылары мен колледж, ЖОО-ның студенттері аталмыш діннің етегінен ұстауда. Уаххабизм – сырттан қаржыландырылатын, ұлт қауіпсіздігіне қауіп төндіретін ағым. [4] Олар жастардың албырт шағын өз мақсаттарына тиімді пайдаланып, соңдарынан ерітуде. Астана, Алматы, Қарағанды секілді ірі қалаларда бұл ұйымның ошақтары бар. Білім және ғылым министрлігі, құқық қорғау орындары болып, осынау ағымның алдын алуға жұмыла күш салуымыз қажет. Өйткені олар діннің атын жамылып, жастардың сана-сезімін улауда. Сондықтан мемлекет тарапынан арнайы бағдарлама құрып, жастардың өзге діннің шырмауында кетпесі үшін алдын алу жұмыстарын атқаруымыз керек. Мәселен, интернет желісін мықтап бақылауға алса мәселенің біразы шешілетін сияқты. Әйтпесе бұдан ұлт қауіпсіздігіне үлкен қатер төнуде. Бұл ретте ұстаздардың атқаратын қызметі орасан зор. Мектептерде, колледждерде тәрбие сағаттарында көп қозғалатынын көріп жүрміз. Бұл да ұстаздың бала тәрбиесіне қосқан өзіндік үлесі.
Сондықтан түрлі діни ағымның жетегіндегі жастарымызға араша түсер кез жеткен секілді. Дінтанушы Жарылқап Әлмұхаметов– «Бүгінгі таңда бізде түрлі діни секталар қаптап кетті. Сондықтан діни бірлестіктердің аяғына тұсау салатын заңды қатайтуымыз керек. Және “дінді мемлекеттен бөлек” деген қате пікірді тоқтататын кез жетті» – деген сөзінің жаны бар секілді.
Пайдаланған әдебиеттер тізімі
- Қазақстан Республикасының 2011 жылғы 11 қазандағы № 483-ІV Заңы http://adilet.zan.kz/kaz/docs/Z1100000483
- Сборник материалов по основным вопросам религиозной сферы: В помощь государственным служащим / Сост. Ж.Ж. Карашулаков, Е.Е. Ибраев. – Астана, Агентство РК по делам религий, 2014 г.
- Сборник материалов международной научно-практической конференции: роль религиозных конфессий в жизни немцев
Центральной Азии / А.Д.Ермегияев, К.М.Казкенов. – Алматы, 2002 г.
4. Қазақстандағы жаңа діни ағымдар
http://mckr.kz/religii-v-kazahstane/novie-religioznie-dvizheniya