«Кітап – сарқылмас қазына»


Депу Назгул
«№22 негізгі орта мектеп-интернаты» КММ 1 «А» сынып тәрбиешісі

Мақсаты: Білімнің кітап арқылы берілетінін ұғындыру, кітаптың адам өміріндегі маңызын, ғылым мен білімінің пайдасы жөнінде түсіндіру. Оқушылардың кітапқа деген қызығушылығын арттыру. Оны күтіп ұстауға тәрбиелеу
Көрнекілігі: Кітап көрмесі. Дана адамдардың кітап жөнінде айтқансөздері. «Кітап – жазазығы», «Кітап – өмірұстазы. Сондықтан жастаркітапоқуды күнделіктіәдет қылуы тиіс. Кітап оқымай, өмірді білу, білім алу мүмкін емес». Серке Қожамқұлов.
«Артықғылымкітапта, ерінбейоқыпкөруге» Абай Құнанбаев.

Барысы:
Мұғалім: Жұмбақшештірту
Қабат-қабатқатталған,
Асылсөзбенапталған.
Парағы бар сөйлейтін,
Олқазынаөлмейтін.
(Кітап)
Ой қозғау:

1-топ: – Мектепкебалалар не үшінкеледі?
2-топ: – Оқу, білімдіалуүшіноқушыға не керек? (Кітап)
3-топ: Кітаптыңпайдасытуралықысқашаәңгімелепберіңдер.
Мұғалім:
Кітападамөмірінде аса маңыздырөлатқарады. Кітапелдісүюге, талапты, кішіпейілболуға, мейірімділікке, төзімділіккебаулиды. Кітапжаманәдеттерденаулақболуғашақырады. Кітаптыбіздіңқоғамымыздыңәрбірадамыкүнделіктітұрмысындақолданады. Оданақыл – кеңес, тәлім – тәрбие, үлгі – өнегеалады. Кітап – біздіңруханижаназығымыз.

«Кітап – ғалым, тілсізмұғалім» дептегінайтылмағанғой. «Өнерліболуғатәрбиелеп, талайғажайыпістердіңқұпиясынашуғакөмектесетінақылдыңкенікітапқаарналады. Кітап – ғылым, олбүкіладамбаласынаортақ. Кітап – ғылым, білімжемісінхалықарасынажаюшы, таратушы. Кітап – ақылдыңкені.
Кітаптаалмаағашы,
Жемісінбіздертеретін.
Тәттіалмағабалашы
Кітабыңныңәрбетін,-деп Музафар Әлімбаеватамызжырлағандайәдебикітаптар мен оқулықтар – сендергебілімкөзі, руханиқазына. Дана халқымыз «Батыр бірдіжығады, біліммыңдыжығады» депбекерайтпасакерек.

Кітаптуралытақпақтарынтыңдау

– Ал, балаларқандайкітаптүрлерінбілесіңдер?
Кітаптүрлеріментаныстыру. ҚызылкітапҚазақстандағыазайып бара жатқанжануарлар мен өсімдіктердіжазады, қазақертегікітабы, арнайыоқулықтар, ұлығұламалардыңөмір баяны туралыт.бтүрлеріөтекөп.

Кітапарабтың “жазу” дегенсөзіненшыққан.Олтарихшежіресі,оқутәрбиеқұралыболыптабылады.”Оқымасаң ой тоқырайды”дегенсөзкітапоқымағанныңойытаяз, санасытөмен, өміріқараңғыболатыныдәлелдейді.

Алғашқыкітаптаросыданбірнешіжылбұрынпайдаболған.Олбіздіңқолымыздағыешұқсамайды.Алғашреткітапжұмсақбалшықтанжасалған.Жұмсақбалшыққаүшкірнәрсеменжазужазып,оныкептіріп,кейінкүйдірген.Олкәдімгікірпіштассияқтыболған.Бамбукөсімдігінентаяқшаларәзірлепсоған да жазған.ЕжелгіЕгипеттекітаптытасқақашапжазған.Кейінжануарлардыңтерісінен пергамент депаталатын материал жасалып,кітапсоғанжазылған.Еуропадакітапшығарудыңнегізгі материалы қағаз XIII ғасырдапайдаболды.Кітаптыңшығутарихымыңдағанжылдар мен ғасырлардыартқатастаған.
Көрініс «Кітаптармұңы»
– Ей, бауырымтұрсаңшы!
(Ататілі) – Бізқайдакелдікөзі?
(Қазақтілі) – Ой, мазамдыалмашы.
(Математика) – Өйткентірлігі бар болсын. Одандапарақтарымныңжыртылыпжелгеұшыпкеткенідұрыседіғой?
– Не болды, не болдысоншама? Жалғыз сен деймісіңосындайкүйгетүскен.
– Ой, сен кімсің, сыртыңбүп-бүтінғойөзіңнің.
– Сыртымдықайтесің? Сыртымбүтінболғанменішімтүтін. Ататілімінғой. Менібасыпшығаруүшінқаншамаадамеңбекетті. Балалароқысын, сауаташсын, адамболсындегенниетқойбәрімізде. Мен де өзімніңбілімімдіберугетырыстымғой.
– Бәріміздесондайниеттеедік. Артықбайдегенбаланыңқолынатүстім.
– Мен ше, мен Сотқарбайдегенбаланыңкітабымын. Олпарақтарымдыжыртыпалып, кептержасапұшырыпойнағанда, апасы да, ағасы да қойдемедіғой, шіркін!
– Е ондамұңдасболдыққой, достым. Мені де Артықбайкөзімдібақырайтыпқойып, суретімді, бетімді, сызыпшимайлайдығой.
– Әроқушыөзкітапбынаұқыптыболсағойәттең. әринеәдептібалаларкөп. Мысалыменіңбірдосым бар. Олекеумізбірпарталасболдық. Оқушыдепсоныңиесінайт! Бүлдірмектүгілі, шаң мен кіржуытпайды.
– Иә, ендіалдағыкүніміз не боларекен? Мүмкін, осы екеуміздіңмұңымыздыестігенбалаларболашақтакітаптарын таза, жыртпайұстайтыншығардепүміттенемін.
– Иә, достаркітап, қадірінбілетінжақсыбалаларкөбейе берсе екен.

Кітаптуралы ой-толғаныстар
1-топ: Кітапоқымай ми толмайды, көзкөрмей, көңілтынбайды.
2-топ: Адам өледі, кітапжасарыпжасайбереді.
3-топ: Кітап-еңсабырлыұстаз.
Хормен: Кітап-руханиқазынамыз

Оқушы мен кітаптыңтілдесуі.

Майра: Ақыл –ойдыңиесі,
(оқушы) Бар ғылымныңжүйесі
Қуанышыкөңілдің
Баспалдағыөмірдің
Жан азығысерігім
Ардақтамас сен кім?

Аксауле (кітап):
Күндеөсіпкөлемім
Көріктеніпкелемін
Көптіңтауыпкерегін
Кезіндеайтыпберемін
Бірақбілмеснарқымды
Байқапжүрмінәркімді

Оқушы: Ұлжан
Әсерлемей, асырмай
Айтшыбәрінжасырмай
Жан азығымсерігім
Ренжіткенсенікім?

Кітап: Нұрдәулет
Кейбіреулерерігіп
Бос журудензерігін
Бетімді тек ашады
Әңгімегебасады.
Жолдарымдысызады
Шырқымды да бұзады
Оныменісбітпейді.

– Міне, балаларкітаптықалайкүтіпұстауымызкерекекен?
(Оқушылардыңойларынбілу)
Таза, ұқыпты, жыртпай, сызбай, кірлетпей, күтіпұстаукерек.
Қорытындылау:
Иә, кітап – қоғамныңруханикүштеріндамытудыңқуаттықұралы, мәдениеттіңқайнарбұлағы, оныңөзектісаласыныңбірі. Руханимөлдірліктің, биікпарасаттың, асқақадамгершіліктің, арқалыойдыңқоймасы. Кітапарқылыбізөткенгекөзжібереміз, оданқымбатмұражинаймыз, тәжірибегекенелеміз.

Балалар, бүгінсендер «Кітап – білімбұлағы» аттытәрбиесағатымыздакітапжайлыкөпестіпбілдіңдер. ЕндісоңындаӨтебайТұрманжановағаларыңныңкеңесіменаяқтағымкеліптұр. Кітапты шала – шарпыоқузиян. Шала оқысаң, оқуыңбойыңажұқпайды. Ылғи шала – пұла, тез оқуғаәдеттеніпалсаң, кітапоқуғакеткенеңбегіңешболады. Сондықтансендергеайтарым: кітапты шала оқымаңдар. Бастағанкітабыңдыаяғынадейіноқитын бол. Сонда кітапқадегенқызығушылығың арта түседі. Ылғибірмезгілдеоқыпүйрен. Сондықтанкітапты шала оқыма, тиянақтыоқитын бол.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *