«Ең басты байлық» ертегісі

Баганова Айслу Маратовна

СҚО Мағжан Жұмабаев ауданы «Қарақоға  орта мектебі» КММ қазақ тілі және әдебиет  мұғалімі

САБАҚ:  қазақ тілі мен әдебиеті

3-бөлім «Денсаулық – зор байлық»,  Сабақтың  тақырыбы: «Ең басты  байлық»   ертегісі.

СЫНЫП:  5
Қатысқандар:

Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары
Т:  фольклорлық және шағын көлемді көркем мәтіндердің мазмұнынтүсіну.

Ж:  Эссе құрылымын сақтай отырып, адамды, табиғатты, белгілі бір оқиғаны сипаттап жазу.

ТБ: синонимдерді қамтитын сөздік қорды меңгерту.

Сабақ мақсаттары:
Барлықоқушыларорындайалады:

·              – мәтіннен тірек сөздерді табады;

·              -мәтінніңмазмұнынтүсінеді;

·              – қарапайымсұрақтарқұрастырады;

·              -мәтіндегінегізгіақпараттыанықтайды.

·              -Эссе мағынасынтолықашаалмайды;

·              -синоним сөздергесөздікарқылымысалкелтіреді.

Оқушылардыңкөпшілігіорындайалады:

·              -Мәтінді тыңдау арқылы  адамды, табиғатты біршама сипаттай алады;

·              -синонимге 1 мысал келтіреді;

·              – фольклорлық мәтіндердің мазмұнын түсінеді;

·              -сызба құрастырады;

·              – Эссе жазғанда мәтіннің құрылымын толық сақтай  алмайды.

Кейбіроқушыларорындайалады:

·              -ертегінің тақырыбын негізге ала отырып, сюжеттің дамуын болжайды;

·              -орфографиялық нормаға сай дұрыс жазады;

·               -мәтіннің құрылымын сақтай отырып, эссе жаза алады.

·              Синоним сөздерге 3-4  мысал келтіреді.

Тілдікмақсат
Оқушыларорындайалады:

-мәтіннің  мағынасын түсінеді;

-мазмұндай алады;

-сипаттай біледі;

– ертегінің тақырыбын  болжай алады;

·              -орфографиялық нормаға сай дұрыс жазады;

-эссе жаза алады.

Пәнгеқатыстысөздікқор мен терминдер:

емен, уық ,уайымсыз, дәулетті, шалқыған, мүгедек

Диалог құруға / шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:

Жаратқанием, жарықдүние, жалғандыжалпағынан басу; жарымау; атбасындай алтын; он екімүшесітүгел ;

Талқылауғаарналғансұрақтар:

– Байлық дегенді қалай түсінесіңдер?

– Байлық пен кедейліктің айырмашылығы неде?

– Ертегінің түйінін бір ауыз мақалмен айтыңдар.

Не себепті  денсаулық- зор байлық  деп ойлайсың?

ишара түсінбедім, сұрағым бар    түсіндім  смайликтер арқылы .

Алдыңғы оқу:
Сөз, сөз тіркестер, мақал- мәтелдердің мазмұнын түсінеді.

Жоспар

Жоспарланған уақыт
Жоспарланған жаттығу түрлері
Ресурстар

Басы

3 мин.
Ұйым.кезең:  Психологиялық ахуал

«Шаттық шеңбер»- оқушылар шеңберге тұрып бір- біріне жақсы тілек айтады.

Топқа бөлу: денсаулыққа байланысты суреттер арқылы топқа бөлу.
Суреттер

Ортасы

7 мин

2

мин.

7 мин

5 минут

1мин.

20 мин
Ребус беру арқылы тақырыпты анықтау.

Қандай сөйлем шықты?

Денсаулық- зор байлық.

 

Тыңдалымның алдындағы тапсырма:

Жетекші сұрақтарға жауап бер:

1.Байлық дегенді қалай түсінесіңдер?

2.Байлық пен кедейліктің айырмашылығы неде?

3.Ертегінің түйінін бір ауыз мақалмен айтыңдар.

Тыңдалымның  кезіндегі  тапсырма:

1.            Электронды оқулық арқылы ертегіні тыңдайды.

1 Тапсырма: «Ең басты денсаулық» ертегісі.Топтық жұмыс

1 топ -төмен деңг.- мәтінге сұрақтар құрастырады. «Жуан – жіңішке сұрақтар» әдісі.

2 топ- орта деңг.- мәтінге сызба құрастырады. «Графикалық органайзер» әдісі.

3 топ -жоғары деңг.-мәтін бойынша «Хиқая картасын» жасайды.

ҚБ: «ПОПС әдісі».

Оқушылар сөйлемдерді толтыра арқылы өз ойларын айтады.

Менің ойымша, ………..

Себебі, …………

Мысалы, ……………….

Мен мынадай шешімге келдім, ……………

Тыңдалымнан кейінгі  тапсырма:

2 тапсырма (Топтық жұмыс)

«Дұрыс \ бұрыс»  әдісі.

Ертегіден төменгі сөз тіркестерінің синонимдік қатарын жазыңдар.

Жаратқан ием-

жарық дүние-

жалғанды жалпағынан басу-

ішсе тамаққа, кисе киімге жарымау-

ат басындай алтын-

он екі мүшесі түгел адам-

 

ҚБ «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі.

·               Бірін –бірімұқияттыңдау;

·               Ойланыптиянақтыжауапберу;

·               Топтаынтымақтастықтаболу;

·               Уақыттытиімдіпайдалану.

Сергіту сәті

 

3 тапсырма  «Эссе жазу»  әдісі.

(Жеке  жұмыс)

Мақал- мәтелдердің ішінен мағынасы жоғарыдағы ертегі мазмұнына сәйкес келетінімен эссе жазады.

 

-Аурудың жақсысы жоқ,

Дәрінің тәттісі жоқ.

-Отан- отбасынан басталады.

-Денсаулық- зор байлық.

-Еңбектен асқан ем жоқ.

– Жалқаулық — жаман ауру.
ребус

Интербелсенді тақта

Электронды оқулық.

 

сергіту сәті

Соңы
Ойлау дағды
Критерии
дескриптор
Білу

Түсіну

Құрылымын сақтай отырып оқиғаны сипаттайды, эссе жазады.
-Сөйлемдегі сөздердің орын тәртібін біледі;

-мақал-мәтелдердің мағынасын ашады.
Қолдану

-Құрылымы сақталған;

-Өз ойларын толық жеткізе  алады,

-өмірмен байланысты-ра отырып жазады.
Рефлексия

Аты- жөні

Көңіл- күйі
1
2
3
4
5
6
7
жұмыс басы

ортасы

соңы

1-           іздену

2 – шаттану, қуану

3 – немқұрайлы қарау (өз шаруасымен     шұғылдану)

4 – талпыну, оқу

5 – тағатсыздық, шыдамсыздық

6 – жабығу, қиналу

7- жақсы, ұнады.

Қосымша ақпарат

Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз?
Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

 

 

Пәнаралық байланыс –Денсаулық және қауіпсіздік, АКТ-мен байланыс. Құндылықтармен байланыс (тәрбие элементі).

ТД:

-тірек сөздерді ұсыну арқылы сөздікпен жұмыс жасау жолдарын көрсетемін;

– сұрақтар үлгілерін беремін;

ОД:

·           -белгілі бір оқиғаны сипаттау үлгісін беремін, сызба түрлерін ұсынамын;

·           -синоним сөздікті  дұрыс қолдануға кеңес беремін.

ЖД:

·           -электронды оқулықты ұсынамын,  қосымша ақпарат беремін, эссе талаптарын түсіндіремін, мақал- мәтелдерді беремін.
1 тапсырма:

ҚБ: «Попс әдісі».

 

2 тапсырма:

ҚБ «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі.

 

3 тапсырма:

КБ

 

Ойлау дағды
Критерии
дескриптор
Білу

Түсіну

Құрылымын сақтай отырып оқиғаны сипаттайды, эссе жазады.
-Сөйлемдегі сөздердің орын тәртібін біледі;

-мақал-мәтелдердің мағынасын ашады.
Қолдану

-Құрылымы сақталған;

-Өз ойларын толық жеткізе  алады,

-өмірмен байланыстыра отырып жазады.

·              – АКТ, интербелсенді тақта

Рефлексия

Сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалды ма?

Бүгін оқушылар не үйренді?

Сабақ қалай өтті, қандай деңгейде өтті?

Жоспарланған саралау жақсы іске асты ма? (тапсырмалар сәйкес болды ма?)

Уақытты қалай пайдаландым?

Жоспарыма қандай өзгеріс енгіздім және неге?
Өз сабағыңызды талдау үшін осы бос орынды пайдаланыңыз. Сол жақта берілген сұрақтарға жауап беріңіз.

Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)

1:

2:

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?

1:

2:

Осы сабақтың барысында барлық сынып немесе жекелеген оқушылар жөнінде келесі сабағыма қажет болуы мүмкін қандай ақпарат білдім?

1:

2: