Қазақ халқының тұрмыстық заттары және оның өлшем бірліктері

Исин Асылбек Мухамеджанович

Солтүстік  Қазақстан облысы Мағжан Жұмабаев ауданы «Қарақоға орта мектебі» КММ технология пәнінің мұғалімі

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі:           2А Бөлім- Дизайн және технология

Күні: 16.11.2018ж                                 Мұғалімнің аты-жөні: Исин А.М., Исина А.Ж

Сынып: 8А                                          Қатысқандар саны:                Қатыспағандар саны:
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)
8.1.2.1

әр түрлі тарихи және мәдени өнер, қолөнер және дизайн туындыларының ерекшеліктерін сақтап, математикалық өлшемдермен тәжірибелік жұмыс жасау
Сабақ мақсаттары
·         Тарихи және мәдени өнер туындыларын ерекшеліктерін зерттеу

·         Қазақ халқының тұрмыстық заттарының нобайын орындап, ақпараттар жинақтау

·         Қазақ халқының  бұйымдарын геометриялық фигуралармен байланыстыру

·         Тұрмыстық заттарды орыңдау барысыңда геометриялық формулаларын,қасиеттерін  қолдану

·         Тұрмыстық бұйымдарды орыңдау кезінде координаталық жазықтықта қолдана алу
Бағалау критерийлері
Білім алушы

 

·         Тарихи және мәдени тұрмыстық заттарының бұйымдардың шығу тарихына шолу жасау;

·         Тарихи және мәдени тұрмыстық бұйымдардың ерекшеліктерін анықтау;

·         Тарихи және мәдени тұрмыстық бұйымдардың орындалу техникаларын ажырату;

·         Дөңгелектің радиусын, диаметрің және оның ұзындығын табу:

·         Дөңгелектің берілген радиусы және диаметрі бойынша шеңбер сызу;

·         тұрмыстық  бұйымдарды орыңдау барысыңда симметрия ұғымын қолдану;

·         симметриялы заттарды бейнелеу;

·         Планиметрия фигуралардың қасиеттерін анықтау

·         Тұрмыстық бұйымдарды орыңдау кезінде координаталық жазықтықта қолдана алу.
Тілдік мақсаттар
Оқушылар

·         Өз халқының тұрмыстық заттарына мысал келтіреді

·         Тұрмыстық заттардың міндетіне қарай ерекшеліктерін түсіндіреді

·         Тұрмыстық заттарды дайындауға арналған түрлі материалды анықтайды және атайды.

·         Тұрмыстық заттарды орындау барысыңда геометриялық ұғымдарын қолданады

·         Планиметрия фигуралардың қасиеттерін біледі

Пәндік лексика және терминология:

Салт- дәстүр, әдет- ғұрып, ұлттық тұрмыстық заттар, технологиялық құжаттар, радиус, дөңгелек, симметрия.

·         Мен тұрмыстық заттарды оқып білген себебім…

·         Мен бұл материалдарды қолданған себебім

Құндылықтарды дарыту
Өзгелердің көзқарасын бағалау және сыйлау

Оқушыларды жұптық және топпен жұмыс істеу қабілеттерін қалыптастыру

Эстетикалық талғамдарын дамыту

Оқушыларды жауакершілікке және біріге жұмыс істеуге тәрбиелеу
Пәнаралық байланыс

Өнер,тарих,технология,геометрия пәндері бойынша пәндік теорияны қолдану
АКТ қолдану дағдылары
Берілген сабақ барысында оқушылар қажетті ақпарат жинау үшін және зерттеу барысында АКТ дағдыларын қолдана алады.

Бастапқы бөлім
Зерттеу жүргізе алады. Көркем материалдарды қолдана біледі. Оқушылар жұмыстарын таныстыра және талдай алады.
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
ресурстар
Сабақтың басы

2 мин
Ұйымдастыру кезеңі.

Сабақтың басыңда оқушылар назарын аударуға екпін жасау. Коллаборативті орта қалыптастыру «Комплименттер бұрқасы» әдісі арқылы ынтымақтастық атмосферасын құру.

Оқушылармен бірге сабақ тақырыбы және мақсаттарымен танысу (ОМ және критерий).
Сабақтың ортасы

5 мин

25 мин
Жаңа сабақты түсіндіру

Презентация

Дизайн және технология бөлімінің алғашқы тақырыбы.Сол себепті осы бөлім тақырыбын бастамас бұрын жан- жақты қарастырады. Оқушыларға тақырыпқа сәйкес бейнебаян көрсету ұсынылады.

Жұптық жұмыс. Бүгінгі сабақта біз қазақ халқының тарихи   хаттарымен танысатын боламыз.  (4 хат оқушылар өздері тандайды).

Өткеннен бүгінгіге оралсақ

Қолөнері дамыған қазақтың тұрмыстық заттары да ағаш түйін түйген шеберлердің қолынан шыққаны мәлім. Алайда осынау қолөнеріміз жоғалтып алғанымыз рас. Ел арасындағы шеберлердің шың ықыласының арқасыңда бүгінгі күнде қайта жетті. Бабадан қалған асыл мұрамызда ардақтаған жандар қолөнерді қайта жандандырып жатыр.

 

Тапсырма . Топтық жұмыс:

Әр топ өз зерттеу нәтижелерін постер түрінде таныстырады.Таныстыруға әр топқа 2 минут беру ұсынылады.

А топ: Дөңгелек үстел жасау

Бағалау критерии:

–          Дөңгелектің  ұзындығын, енін өлшеу,

–          Дөңгелектің диаметрін және радиусын анықтау

–          Шеңбердің центрін анықтау

–          Берілген элементтер бойынша шенбер сызу

–          Лобзикті қолдана алу

Дискриптор:

–          Дөңгелектің элементтерін анықтай алады

–          Берілген элеменнтер бойынша шеңбер сыза алады

–          Лобзиктің көмегімен дөңгелек кесіп алады

В топ: Торсық жасау

Бағалау критерий:

–          Берілген нүктелер бойынша, торсықтын бейнесін шығару

–          Лекала көмегімен киізге торсық бейнесін көшіру

–          Шеттерін  жібек жіппен тігу

–         торсықаузынаәшекейлітығындыжасау

Дискриптор

–          торсықтың бейнесін шығарады

–          торсықтың лекаласын жасайды

–          шеттерін жібек жіппен тігеді

–          торсық аузына тығынды жасайды

Дискрипторлар:

Қазақ халқының тұрмыстық заттарын атайды;

Қазақ халқының тұрмыстық заттарының шығу тарихын біледі;

Бұйымның орындалу технологияларын түсінеді;

Қазақ халқының тұрмыстық заттарының айырмашылықтары мен ерекшеліктерін анықтайды;

Қазақ халқынық нобайын жасау кезіндегі геометриялық элементтерін анықтай алады;

Қазақ халқының  бұйымдарының геометриялық фигураларға жатқыза алады және өлшем қасиеттерін біледі ;

Координаталар бойынша торсық нобайын жасай алады

Жұмысын жасау барысында алгоритм кұрастырады

Жұмысын постерге түсіріп, қорғайды

Кері байланыс: жұмыс барысында жүріп отырады бір-біріне  (мұғалім толықтыру немесе оқушы).
Тұрмыстық заттар, асхана ыдыстары, үлгілері.
Сабақтың соңы

5 мин
Оқушылардан кері байланыс алынады. «Баспалдақ» әдісі
Саралау- оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз?

Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?
Бағалау оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?
Деңсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
Жұмыс барысыңда оқушылар түрлі іс- шараларға қатысады. Қажет болған жағдайда мұғалім және басқа да оқушылар тарапынан қолдау қарастырылған. Топтық жұмыс қарастырылған. Топта ролдердің бөлінуі әрбәр оқушының жұмысқа белсеңді араласуын және өзара қолдау мен көмекті көздейді.

Бақылау

Кері байланыс

Бағалау критерийлері

Жұмысын қорғау кезіндегі бағалау.
Денсаулық сақтау технологиялары.

Қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары

Құралдарды ұқыпты қолдана білу, жұмыс орнын бейімдеу.

Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/ оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба?Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақты сарлау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?
Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.

Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі(оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады(оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекеленген оқушылардың жетңсьңк/ қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу кажет?