Тарих және географиядан оқушымен дарынды оқушылармен жұмыс жүргізу жоспары

Кабылбекова Анаркул Абдрахмановна

Средняя школа имени Панфилова

учитель истирии и географии

Панфилов атындағы орта мектебі

тарих және және география пәндерінен дарынды оқушылармен жұмыс кестесі

2014\15 оқу жылы

 

уақыты оқушының аты-жөні күні жауапты кабинеті
1500-1600 Каденова Диана дүйсенбі А.Кабылбекова №16
1300-1400 Шакир Мирас дүйсенбі А.Кабылбекова №16

 

Мектеп директоры: А.Белянская

 

 

Панфилов атындағы орта мектебі

географиядан оқушымен дарынды оқушылармен жұмыс жүргізу жоспары 2014\15 оқу жылы

 

реті жұмыс мазмұны мерзімі
1 Диагностикалық жұмыс қыркүйек
2 Оқушымен жұмыс мазмұнын белгілеу және жылдық жоспарды талдау қыркүйек
3 Оқушымен интернеттен қызықты географиялық есептерді талдап, шығару жолына бағыт беру үнемі
5 Электронды оқулықтан есептер мен тест материалдарын іріктеп орындау қыркүйек- мамыр
6 Электронды оқулықтан есептер мен тест материалдарын іріктеп орындау үнемі
7 Атмосфера қыркүйек
8 Гидросфера қазан
9 Литосфера қараша
10 Биосфера желтоқсан
11 Геохронологиялық кесте және геологиялық жыл санау қаңтар
12 Қазақстанның физикалық географиялық тұрғыдан зерттелуі ақпан
13 Қазақстанның пайдалы қазбалары ақпан
14 Қазақстанның жер бедері наурыз
15 Қазақстан экологиясы наурыз
16 Қазақстан қорықтары сәуір
17 Қазақстанның экономикалық аудандары сәуір
18 Олимпиадалық тапсырмалар оқулығымен

жұмыс

мамыр

 

Дайындаған: А.Кабылбекова

 

 

Дарынды балалардың белгілері:

–         көпшілікпен салыстырғанда өте жоғары білімді ерекше, оқуға құштар, шығармашылық мүмкіндігі мен көзге түсуі байқалады;

–         өте басым боп келетін белсенді де саналы талап көрінеді;

–         білімді терең игергеннен, ой еңбегінен қуаныш сезінеді.

 

Диагностика:

Дарындылықтың шығу тегінен бөлек оның диагностикасы болуы қажет. Мектептегі ұстаздарға оқушылардың әлеуетті мүмкіндігін танып білуіне көмектесетін әлеуметтік педагогтың және директордың ТЖ бойынша орынбасарының ролі осыған байланысты арта түседі.

Оқушылар келесі бағытта танылып айқындалады:

– шығармашылық ойлау қабілеті;

– өзін-өзі бағалау деңгейі;

– төзімділік;

– әрекеттің тәуірлеу түрлері;

– сезімталдық күші;

– Сіз көшбасшысыз ба?

– Сізге не ұнайды (қызығушылық картасы)?

– Тапсырма беру диагностикасы және тұлғаның бейімділігі;

– Дарынды балалардың тәртібі туралы мінездемесі;

 

Дарынды балалармен жұмыс жасау үшін мұғалімдерге қажетті сапалар.

 

Мұғалім міндетті:

  1. жақсы тілектес және сезгіш болуға;
  2. дарынды балалардың психологиялық ерекшеліктерін жете білуге, олардың талабы мен қызығушылығын сезуге;
  3. зияткерлік дамудың жоғары деңгейінде болуға;
  4. қызығушылық пен икемділіктің кең көлемін игеруге;
  5. дарынды балаларды оқытумен байланысты әртүрлі міндеттерді орындауға дайын болуға;
  6. пысық және белсенді мінезді болып келуге;
  7. әзіл-оспақты сезіне білуге (мысқылдан аулақ болуы керек);
  8. икемділік танытуға, өз көзқарастарын қайта қарауға және үнемі өзі қол жеткізуге дайын болуға;
  9. шығармашылық жеке дүниетанымы болуға;
  10.  дені сау және өмірде тұрақты болуға;
  11.  дарынды балалармен жұмыс жасауда жоғары оқу орнынан кейінгі арнайы дайындығы болуға және алдағы уақытта арнайы білімді игеруге дайын болуға.

Төменде дарынды баланың дамуына қатысты кейбір маңыздырақ икемділіктер мен жасай алу шаралары келтірілген:

 

 

  1. Танымдық қабілеттер мен машықтар

-ақпараттың кең көлемін игеру.

– бай сөздік қор.

– игерілгенді жаңа материалға көшіру.

– себеп-салдарлық байланысты құру.

– құпия тәуелділік пен байланыстарды құрықтау.

– шешім шығара білу.

– ақпаратты шоғырлай және жинақтай білу.

– күрделі мәселелерді шешуге қатысу.

– ақпаратты ұйымдастыру.

– күрделі ойларды аулай білу.

– астарлы айырмашылықтарды аңғара білу.

– қарсылыққа сезімталдық.

– ақпаратты іздеудің альтернативті жолдарын қолдану.

-жағдайды талдау.

– процестің өзін де, нәтижесін де бағалай білу.

– кейін неге апарып тірелетінін көре білу.

– талқылай білу.

– болжам жасау.

– ойды тәжірибеде қолдану.

– қайта жасауға икемділік.

– ойлаудағы сыншылдық.

-жоғары білімқұмарлық.

 

  1. Шығармашылық қабілеттер

-тәуекелшілдік қабілет.

– бағытынан тайған ойлау қабілеті.

-ойлау мен әрекетте икемділік.

-ойлау жылдамдығы.

– өзіндік идеяларын айта білу және жаңа бір нәрсені ойлап табу қабілеті.

-бай қиял.

-әркелкі нәрселерді қабылдау.

-жоғары эстетикалық құндылықтар

-дамыған сезгіштік.

 

  1. Эмоционалды ортаның ерекшеліктері

 

-шынайы Мен-концепциясы.

-өзгеге сыйластық.

-адамдарға эмпатикалық қатынас.

– өзге адамдардың ерекшеліктеріне төзе білу.

-өзін-өзі талдауға икемділік.

-сынға шыдамды қатынас.

-нәрселер мен ойлармен бөлісуге дайын болу.

-тапсырманы орындауда табанды болу.

-ойлау мен тәртіпте тәуелсіздік.

-мадақтауды күткенде шыдамсыздықтың болмауы.

-жарысқойлық.

-әзілқойлық сезімі.

-құлықты мәселелерді талдауда сезгіштік.

– өз күші мен қабілетіне сенімділік.

 

Дарынды балалармен жұмыс істеушілерге, ұстаздарға ұсыныс.

 

Тәжірибенің көрсеткеніндей, ұстаздың жоғары дарынды баламен өзара әрекет жасауының әсерлірек әдістері – оның материалмен өзіндік жұмыс жүргізуіне бағытталған қосымша сабақтар. Пән мұғаліміне жұмыста керек болады:

  1. баланың өз бетінше білім алу жағдайын, икемділігін (гуманитарлық, математикалық, жаратылыстану-ғылымилық, музыкалық және т.б.), психикалық ерекшеліктерін ескере отырып сабақ жоспарын құрастыру.
  2. әлдеқайда күрделі және шатасқан сұрақтар бойынша  кеңес беру тақырыбын анықтау.
  3. Баланың пән бойынша белгілі уақыт аралық (тесттер, сұрақтар және т.б.) есеп формасын таңдау.
  4. Балаға жеткізу керек:

– тақырып атауы.

-тақырыпты игеру жоспары.

– негізгі сұрақтар

– ол меңгеруге тиісті анықтамалар мен терминдер.

-тәжірибелік жұмыстар.

– керекті әдебиеттер тізімі

– бақылау формасы.

-өзін-өзі тексеруге тапсырмалар.

Жұмыс нәтижесін талдау үшін кестені толтыру:

– пән

– кеңес берілген күн мен уақыт

– басты қаралған сұрақтар

– бағдарлама бойынша тақырыппен жұмыс уақыты

– негізгі жұмсалған уақыт

– бағдарламада көрсетілген қосымша сұрақтар

– анықталмаған сұрақтар

– уақытынан кешігу себептері.

 

Күтілетін нәтижелер

  1. Рухани зияткерлік және шығармашылық дарыны бар балалар санының артуы.
  2. Біздің мектеп жастарының әлеуметтік құндылық өлшемін «білім» категориясы секілді мағынада көтеруге өзгерту.
  3. Дарынды балалармен жұмыс істеуде заманауи әдістермен қаруланған педагог санының өсуі.
  4. Оқушылардың шығармашылық қабілеттерін ашуға арналған іс-шаралар ауқымын кеңейту.
  5. Оқушылардың жобалық-зерттеу жұмыстарын ұйымдастыру.
  6. Дарынды балалармен жұмыс жасайтын педагогтардың біліктілігін арттыру
  7. Дарынды балалармен жұмыс істеу жүйесін жасау
  8. Дарынды балалармен жұмыс істеу үшін оқытудың жаңа технологияларын жоспарлау мен жіктеу.
  9. Дарынды балалармен жұмыс жасаудың әртүрлі қырынан проблемалар шығару.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.