Солтүстік Америка материгін қорытындылау


Қызылорда облысы, Қазалы ауданы

Аранды ауылы, №97 орта мектептің

№97 мектептің география пәні мұғалімі

Қуанбай Гүлфариза

 

 

Сабақ тақырыбы Солтүс тік Америка материгін қорытындылау
Жалпы мақсаты Ø  Солтүс тік Америка материгі бойынша білімдерін жинақтап қорытындылай білу. Тарау бойынша материктің ерекшеліктерін түсіну.
Күтілетін нәтиже Ø  Солтүс тік Америка материгі бойынша білімдерін жинақтап қорытындылап тереңірек білетін болады

Ø  Солтүс тік Америка материгі бойынша білімдерін жинақтап, ерекшеліктерін түсінеді

Ø    Солтүс тік Америка материгі бойынша білімдерін жинақтап, тапсырмалар орындау  арқылы ажыратуды үйренеді

Негізгі идеялар Жерінің ауданы – 24,2 млн шаршы шақырым. Үлкендігі жөнінен Еуразия менАфрикадан кейінгі үшінші орынды алады.

Солтүстік Американың ең биік нүктесі Кордильер тауының солтүстігінде орналасқан Мак- Кинли шыңы, оның биіктігі 6193 м.

Солтүстік Американың теңіз деңгейінен ең биік нүктесі Кордильер тауында орналасқан. Кордильера испан тілінен аударғанда «тау жотасы, тау тізбегі» деген мағына береді. СебебіКордильерабірбіріменжалғасқан тау жоталарыныңтізбектерінентұрады.

Тапсырмалар 1. «Миға шабул»  2. АКТ мүмкіндігін пайдалану   3. Топтық жұмыс  

 4. Жұптық жұмыс  5. Жеке жұмыс. Кері байланыс

Сабақ бойынша мұғалімнің жазбалары: (мұғалім мен оқушы немен айналысады)Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңде-рі Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті Бағалау
1. Ұйымдастыру кезеңіПсихологиялық дайындық

Миға шабуыл

(3 мин)

Сәлемдесу. Сабаққа дайындау.

1.Қазақтар қолалысады

2.Италияда құшақтасады

3.Бразиляда бір- бірінің иығын қағады

4.Никарагуады арқасымен

5.Зимваведе шынтақпен

6.Австралияда шапалақ ,секіру, бөксемен

Жұмбақ.
Мен өзім үш бұрышқа ұқсас жермін,

Қазір де әл-ауқатты бірнеше елмін.

АҚШ бар, Канада бар, Мексика бар,

Даңқымен таң қалдырған барлық елдің,

Тауларым бар Кордильер мен Аппалачтай,

Макензи, Миссисипи суым қандай!

Виннипег, Ұлы көлдер, тұзды көлім,

Тамаша көрген адам таң қалғандай.

-Балалар осы өлең жолдарында қай материк туралы айтылған?

Орындарынан тұрып мұғаліммен амандасу. Сабақта кім жоқ екенін анықтау. Сабаққа дайындалу. 

Ортаға шығып, бір біріне  қарама –қарсы тұрады

 

 

 

 

 

 

 

Солтүстік Америка

 

 
2. Топқа бөлу  

 (5 мин)

 

 

 

Материкке шолу.

-Бүгінгі сабағымыз Солтүстік Американың ең биік жері Кордильер тауының Мак-Кинли (6193 м) шыңына саяхат жасаймыз. Оған шығуда жолымыздағы кедергілер бар екен, одан өту үшін Солтүстік Америка материгінің аялдамалар арқылы тапсырмаларды орындауымыз керек. Саяхатқа дайынбыз ба?

–           -Саяхатқа біз көлікпен барамыз. Сол көлікке отыру үшін бізге ең бірінші не қажет?    (Билет қажет)

-Олай болса стол үстінде тұрған билеттерді таңдай отырып, қатар қозғалатын екі автобусқа отырамыз.

(билеттің түсіне қарай орналасады)

 

–          Билет қажет

Сынып екі топқа бөлініп жұмыс жасайды

 

Сонымен қатар әр аялдамада орындаған тапсырмалары үшін бағалау парағындағы өз аты-жөндерінің тұсына смайликтер жапсырып отырады

 
3. Негізгі бөлім

Топтық жұмыс

(3 мин.)

 

 

1-аялдама. «Шеткі мүйістер» аялдамасы

Электронды оқулықтағы (№8 тапсырма) кескін картаға Солтүстік Американың шеткі нүктелерін, жағалауын шайатын мұхиттарды  белгілеу.

1 топ – Солтүстік Американың солтүстік шеткі нүктесін көрсету. (Мерчисон мүйісі)

-Солтүстік Американың оңтүстік шеткі нүктесін көрсету. (Марьято мүйісі)

2 топ – Солтүстік Американың батыс шеткі нүстесін көрсету. (Принц Уэльский мүйісі)

– Солтүстік Американың шығыс шеткі нүктесін көрсету. (Сент-Чарльз мүйісі)

 

 

Әр топтан бір оқушы шығып орындайды

Бармақпен бағалау
Жұптық жұмыс

(5 мин.)

2-аялдама. «Саяхатшылар»  аялдамасы

«Детальдарын қос» әдісі

Солтүстік Америка материгінің зерттелу тарихы бойынша кестені толтыру. (2, 3-ші бағандарда зерттеушінің суреті тұрады ,ашқан жерлерін табуы тиіс)

 

Жұптасып кестені толтырады Жұпта өзара бағалау
Топтық жұмыс

(10 мин)

 

 

 

 

 

 

 

3-аялдама.  «Пайдалы қазбалар» аялдамасы

Кескін картада белгіленген сандарда қай объектілер орналасқан және пайдалы қазбаларын шартты белгілер арқылы түсіру.

1-топ Темір, мыс, никель, тас көмір

2-топ Мұнай, газ,  алтын,уран тас көмір

2

 

4-аялдама.     «Өзен – көлдер»  аялдамасы

«Сөздер банкісі» әдісі

Тақтада Солтүстік Американың өзендеріне  және көлдеріне қатысты және қатысты емес сөздер банкіде тұрады, ал екінші банкі бос, осы банкіге өзендерге және көлдерге қатысты сөздерді салу қажет

Кескін картамен жұмыс жасайды

Екі топ алдарына берілген банкаларға сөздерді  салады

 

Үш шапалық

Бағалау парағы

Жеке жұмыс.

     (7 мин.)

 

5-аялдама.   «Тіршілік» аялдамасы

«Зообақ» ойыны

(Материктің жануарлары мен өсімдіктерін  сағат тілімен атап, қай табиғат зонасына жататындығын табу)

6-аялдама«Елдер»  аялдамасы

(Тақтада Солтүтік Америка материгінің елдері жазылған. Сұрақтарға жауап ретінде аталған елдердің тұсына барып орналасу)

v  Жер шарының түкпірінен келген көптеген халықтардың атамекеніне айналған мемлекет. Үндістер тілнде «қоныс», «қауымдастық» дегенді білдіреді? Бұл қай ел? (Канада)

 

v  Әкімшілік құылымы 50 штаттан, Астанасы Вашингтон қаласы, жер көлемі жөнінен төртінші орынды алатын ел?  (АҚШ)

 

v  Астанасы Мехико, материктің оңтүстігіндегіндегі ел?  (Мексика)

 

v  Туында үйіңкі ағашы бейнеленген, астанасы Оттава каласы, жерінің көлемі жөнінен Ресейден кейінгі екінші орынды алатын ел? (Канада)

 

v  Орталық Американың  материктік бөлігінің ең ірі елі? (Мексика)

 

v  Халқының саны 290 млн-ға жуық болатын,халықтың саны жөнінен дүние жүзінде үшінші орынды алатын, 125 қаласында автомобиль шығарылатын ел?  (АҚШ)

 

v  Әлемге әйгілі Дейснейленд, кино өндірісінің орталығы-Голливуд орналасқан, Колорадо каньоны, Ниагара сарқырамасы, Йеллоустон паркі, Флинт-Мамонт үңгірі бар. Бұл қай ел? (АҚШ)

Тақтада берілген суреттің атын тауып, қай табиғат зонасына жататынын айтады. Дайын үлгі

 

Мадақтау

5. Сабақты қорытындылау кезеңі

 

 

Кері байланыс.

 (  3минут)

 

-Бүгінгі саяхат-сабағымызда біз Солтүстік Американың ең биік Мак-Кинли шыңына жеттік. Шыңға шыққанда нені көрдік? (биік таудың суретінде Қазақстанның туы тұрады ). Әр топ тапсырмаларды жақсы орындады. Өмір де, білімде де осындай биік шыңдарға жете біліңіздер.

 

«Өрмекші торы»   стратегиясы 

-Сонымен Солтүстік Америка материгін аяқтадық, олай болса материк туралы бір сөйлем айтасыздар.

 

Ең ұзын жер асты үңгірі – Флинт-Мамонт

%d0%bd%d0%be%d0%b2%d1%8b%d0%b9-%d1%80%d0%b8%d1%81%d1%83%d0%bd%d0%be%d0%ba-4

 

 

 

Сабақты қалай меңгергендіктерін білдіру үшін өрмекші торын құрады

 
6.  Кейінгі тапсырма (1 мин) «Солтүстік Америка материгіне бір күндік саяхат»

тақырыбында шағын шығарма жазу.

Мұғалімнің тапсырмасын күнделіктеріне жазып, түсінбегендерін сұрайды.  
7. Кейінгі оқу  Солтүстік  Америка   материгін  қайталау.    

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *