Туынды табу ережелері арқылы есептер шығару


БҚО, Ақсай қаласы, ЖББ №4 орта мектебінің

 математика пәнінің мұғалімі Негметова И.А.

Сабақтың мақсаты:

1). Оқушыларға туындыны табудың ережелері және  қарапайым функцияның туындысын  табу формуласын есеп шығаруда қолдана алуға үйрету.

2). Оқушылардың   еркін ойлау, есте  сақтау қабілеттерін дамыту

3). Топпен жұмыс істеуге, ұйымшылдыққа, іскерлікке  тәрбиелеу.

Сабақтың түрі: бизнес сабақ

Сабақтың типі:  аралас-практикалық сабақ

Сабақтың көрнекілігі: интерактивті  тақта,парақшалар,электронды оқулық

І. Ұйымдастыру.

                                Оқушыларды ойын ережесімен таныстыру,

                                топқа бөлу, топ басшыларын сайлау,

                                баға қою критерилермен  таныстыру.

II.Үй жұмысын тексеру  №230  №231  №236

 ІІI. Қызығушылықты ояту    (қарапайым функциялардың  туындыларын табу).

  ІV. Мағынаны тану

                               1-саты.Туынды туралы ұғым.

                               2-саты.Туынды табу ережелері.

                               3-саты.Туындының физикалық және геометриялық  

                                           мағынасы.  Жанаманың теңдеуі.

                               4-саты.Күрделі функцияның туындысы.

                               5-саты.Тригонометриялық  функциялардың  туындылары.

  1. Толғаныс. Шығармашылық жұмыстар.
  2. Үйге тапсырма

VII. Сабақты қорытындылау, бағалау.

Оқушылар 3 топқа бөлінеді.”Халық Банк ” ,”Альянс Банк”, ”Темір Банк”

БИЗНЕС –пайда  беретін  кез  келген  қызмет түрі

БАНК–ақшамен  жұмысты жүзеге асыратын , төлемдерге  делдалдық  жасайтын  қаржы  мекемесі

ҚАЗЫНАШЫЛЫҚ БАНК – қаржы министрлігі және  мемлекеттік  бюджет, мемлкеттік қарызды  басқару  жіне  мемлекеттік бағалы  қағаздар  шығарумен  айналысатын  мемлекеттік мекеме

I.БИЗНЕС –пайда  беретін  кез  келген  қызмет түрі
Үй жұмысы №230(a) №231 (а,б) №236(а)

№230                                                     №236

  1. a) f(x)= а) f(x)=2 -x

f( )= = –                f `(x)=2 -1

f `(x)=-                                            2 -1>0

f `( )=-                         >

y=- – (x- )                                        – 2 x< +2𝜋n

 

№231

  1. a) f(x)=sinx+cosx б)f(x)= cosx-sinx

f `(x)=cosx-sinx=0               f `(x)=- sinx-cosx

cosx-sinx=0  :cosx           sinx-cosx=0 :cosx

1-tgx=0                               – tgx-1=0

X= +𝜋n; nϵz                      – tgx=1

tgx=- =-

x=  +𝜋n; nϵz

Барлық істің басшысы– білім мен ұғым

(туынды табу ережелерін қайталау сұрақтары)

II.БАНК–ақшамен  жұмысты жүзеге асыратын ,төлемдерге  делдалдық  жасайтын  қаржы  мекемесі

Туынды табу ережелерін, тригонометриялық функциялардың туындылары, туындының физикалық мағынасы, туындының геометриялық мағынасын еске түсіру.

 

  1. айырмасы……. деп аталады.

А) Аргумент өсімшесі  Ә) функция өсімшесі  Б)Дифференциал

  1. Функцияның өсімшесінің аргумент өсімшесіне қатынасының аргумент

өсімшесі нолге ұмтылғандығы шегі бар болса, онда ол   f(х)  функциясының          нүктесіндегі …… деп аталады.

А) Жанама   Ә) аргумент    Б) туынды

  1. Функцияның туындысын табу амалы …… амалы деп аталады

А) Қосу  Ә) Дифференциалдау  Б) Азайту

  1. нүктесінде туындысы бар функция осы нүктеде ……. функция.

А)Дифференциалданатын  Ә) Сызықтық Б) квадраттық

  1. Туындының геометриялық мағынасы деген не?
  2. Жылдамдықтың уақыт бойынша алынған туындысы ?

 

 

 

 

5)

6)

8)

9)

 

 

III. «Жарнама»

1 тапсырма: Әр банктің жарнамасы  өзтұтынушыларын көбейту үшін    жарнамалар жасайды

 

10)

11)

12)

13)

14)

15)

16)

17)

18)

1.Халық банкі Қосындының туындысын қалай табады? Мысал келтір

  1. Альянс банкі Көбейтіндінің туындысын қалай табады? Мысал келтір
  2. Темір банкі “Бөліндінің туындысын қалай табады?  Мысал келтір

 

  1. «Депозиттерді ашуға рұқсат алу».

2 тапсырма: Функциялардың туындыларын тап.

  1. а) f(x)= . ә) f(x)=  .  б) f(x)=
  2. а) f(x)= . ә) f(x)=  . б) f(x)= +
  3. а) f(x)=. ә) f(x)=  .  б) f(x)=
  4. а) f(x)= . x=2 ә) f(x)=  . x=0.01. б) f(x)= .  x=-3

f” (x)=0

  1. а) f(x)= . ә) f(x)= . б) f(x)=
  2. V. «Факс» 3 тапсырма:

Қаржы  министрлігінен   жіберілген  факстағы тапсырманы  орындау.

теңсіздігін шеш, мұндағы

  1. a) f(x)= 4х-3x2

ә)  f(x)= 4х –

б) f(x)= x2 -5х

 

4 тапсырма:Сергіту «Бақытты сәт» Тест тапсырмалары:

1.f(x)= +4x-5;  f’(x)-?

  1. A) +4x-5; B) +4x; C) +4x; D) +2 -5x
  2. 2. f(x)= -2x-40; f’(3)-?
  3. 98 B) 106 C)48 D)36
  4. f(x)= -2 -1; f’(x)=0; x-?
  5. A) 0;1 B)2;4.5 C) 0;4/9 D) -1;9/2
  6. f(x)=9x- ; f’(x)>0
  7. A) (-3;3) B)[-3;3] C)(-3;0) D)(0;3)
  8. f(x)= +5)(x-4)+2 ; f’(4)-?
  9. A) 77.5 B)77 C)85.5 D)90

 

Сәйкестендіру тест

  • (3
  • ( +2)         18 +2
  • (3sinx)          3cosx
  • (5tgx)

 

  1. «Салық»

Есеп шығару- практикалық  өнер,  ол ақылдың гимнастикасы

4 тапсырма:

Фукциялардың туындыларын табыңыз:

  1. a) f(x)= + sinx -14

б) f(x)=sinx/          f’( ) мәнін табыңдар

  1. a)f(x)=5lnx-

б)  f(x)=sin5xcos6x-cos5xsin6x

 

  1. а)y=(3x-7)(x³+2) болса,онда y`(-1)-ді

б) f(x)=      ,   f ′(х)=0 теңдеуін шеш

  1. t =2 уақыт мезгілінде x(t)= – заңы бойынша түзу сызықты қозғалатын материадық нүктенің жылдамдығын табыңыз

б) f(x)=2x3-5x функциясының графигіне М(2;6) нүктесінде жүргізілген жанаманың көлбеулік бұрышының тангенсін табыңдар.
Жауаптары: а)tg α=29  с) tg α=13 в) tg α=19 д) tg α=17

 

5.а) f(x)=x2+2x функциясының графигіне М(1;3) нүктесінде жүргізілген жанаманың теңдеуін жазыңдар.

б) y=f(x) функциясы графигіне  нүктесінде жүргізілген жанаманың теңдеуін жазыңдар:

f(x)= ; =-2

  1. Туындының физикалық және геометриялық мағынасы қандай?

 

а)Нүкте бойымен x(t)=1/3 +2 +5t заңы бойынша қозғалады. t=2 уақыт мезетіндегі нүктенің жылдамдығын анықтаңдар.

Б) t=1 уақыт мезетіндегі S(t)=8-2t+24 -3 заңы бойынша қозғалатын материалдық нүктенің үдеуін табыңыз

Кітаппен жұмыс: №445.№446

 

Сенбе жұртқа тұрса да,

 Қанша мақтап өзіңе сен,

Өзіңді алып шығар                                    

Еңбегің мен ақылың екі жақтап.

 

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *