“The USA” Form 9


 Жакупова Баткен Бековна
 учитель английского языка ГУ «Северная средняя общеобразовательная школа Иртышского района»

Цели: развитие монологической речи учащихся с использованием новых знаний, формирование лингво-культурной компетенции учащихся.

Образовательные задачи: 1)расширить словарный запас по теме; 2).формирование лексических навыков говорения о стране;

Познавательные:1)развитие лингво- культурной компетенции; 2)активизация лексики и лексико- грамматических конструкций по теме;

Воспитательные:1)воспитывать умение внимательно слушать и слышать, уважать другое мнение; 2)поддерживать других и быть к ним благожелательными;

Развивающие: 1)развитие способности  работать с оценочным листом; 2)развивать умение работать в группе (компетентности: интеллектуальная, социальная)

Технологии урока: ИКТ(ноутбук), ЛОО

Оборудование урока: аудиозапись  “ Гимн Америки”, видеофильм о достопримечательностях США, карточки для учащихся,  оценочный лист, плакат,  карточки в виде яблок, часы, сундучок, номера, облачка разных цветов.

Ход урока.

I.Org.moment. Greeting.(5 min)

Teacher. Hello,my friends!  I’m  glad to  see you.  First of all let me ask you about your mood. How are you, boy? How are you, girl? Very well. Please, ask me about it.(How are you, teacher?)

-Let’s know how are our guests.

Students ask:How are you, teachers?(спрашивают у гостей- Kак дела?- на англ., на рус., на каз.)

II. Психологический настрой.

Тeacher.Now it is winter and it is often cloudy. But our clouds are very nice and they can  show your mood to the lesson. Take them and read(керек болса, аудару)There are adjectives: welcome, fine, excellent, cheerfull, quitе,  tolerant (Дети читают, учитель переводит).

Сонымен, сабақтың сонында осы көніл-күйлерін солай қалама екенін көреміз.Таким образом, в конце урока мы посмотрим, сохранится ли у вас это настроение. I hope for  it.

IIІ. Выход на тему: (учитель показывает на 3 яблока)-Do you like apples? Yes, I do. (2 min)

Здесь зашифрована тема нашего урока.

Task:Let’s try to guess these puzzles.

1 apple: ’ ’ __ ’ ’(Америка мультфильм кейіпкері-кішкентай тышқан Микки …)

2 apple: ‘ ‘ ‘__(оны ұстайтын- мысықтар)

3 apple: ‘__’(фантастикалық кино кейіпкері-Өрмекші …)

Выходит: USA(вопрос:Неге соңғы алма тістелген? Почему последнее яблоко надкусанное?-Это символ фирмы “Apple”)  Кто автор? (Стив Джобс) Чего не хватает в этом слове?Почему? (Правильно- артикля «The”)-прикрепляю карточку. Почему здесь должен быть определенный артикль? What aims do you put yourself? (дети отвечают). But don’t affraid, because I want to tell you so words(плакатқа көрсетемін)-“All mistakes are O.K. Everyone makes them”.(перевожу-«Все ошибки- ОК. Все делают их»)

Вывод: «Не бойтесь делать ошибки, на ошибках учатся.» Remember them.

IV. Актуализация знаний.(2 min)

Teacher:-Show at the map the USA and its capital. -Покажите на карте США и его столицу(Вашингтон). Listen to an anthem of America(аудиозапись).

-Ал қазыр сендер топ арқылы жұмыс істейсіндер(У кого на стуле есть-“The”-1 группа, “USA”-2 группа

(Перед уч-ся  лежат оценочные листы.)

Teacher: Вы знаете , как с ними работать. Все задания даны по баллам. Сразу оцениваете себя.)

Задание: Switch on your notebooks. Найдите презентацию о США, изучите информацию.

1 task: Match 2 halves-Қосындар екі бөлікті-Соедините 2 половинки(3 minutes)

Read the questions and find right answers.

1.Who discovered America?                                             A)Washington

2.Who was the first president of the USA?                     B)July,4

3.What is the capital of the USA?                                   C)Christopher Columbus

4.What can you see on the American flag?                     D)New York

5.What is the largest city of America?                            E)The bald eagle

6.When do Americans celebrate the                                F)50 stars, 13 stripes, white

Independence Day?                                                            and red colours

7.What is the national symbol of America?                     G)George Washington

Ответы
Оценки
Ответы
Оценки
6-7
5
4-3
3
5
4
2-1
2
(Keys:1-c, 2-g, 3-a, 4-f, 5-d, 6-b, 7-e)

2 task-Make the English words using the parts of the worlds.(5-7 минут)

cap                                                             -land

skysc                                                 -rty

ro                                                – boys

tur                                                           -ital

Disney                                                                         -deo

cow                                                               -rapers

Libe                                                                     -key

Check yourself- Я читаю ответы:1.capital 2.skyscrapers 3.rodeo 4.turkey 5.Disneyland

6.cowboys.  7.Liberty      (6-7=”5”     5-4  = «4”    3-2 =”3 “    1= “2“ )

Can you translate and say some about one of them? I can add 1 point-Можете ли перевести эти слова и что-нибудь сказать о них? –Можете заработать лишний  балл.

Физминутка. Выйдите на середину и постарайтесь  построиться так, чтобы получилась- a letter U, a letter S, a letter А.

3 task-Individual work(3-5 мин)

There are described different sights of America.(Здесь описываются некоторые достопримечательности Америки). Задания: Read these stories.  You must show the cards with the numbers of sights.(дать номер)

1.The flag of the USA                              4.Times Square

2.The White House                                 5.The Liberty Bell

3.The Statue of Liberty

1)It was built in New York Harbor in 1866. It was a gift from the people of France to America. About 12 million immigrants passed  through New York when they came to America.It was the symbol of friendship between two  countries. Now it is America’s symbol of Freedom.

2)It is one of the most beautiful places in  the capital of the USA. It is the part where the President of the USA lives and works and it is not opento the public. It consists of 132 rooms.You can visit the library, the Red Room, the Blue Room and the green room which have some fantastic old furniture.

3)It is rang out in July 1776 in Philadelphia, when the Declaration of Independence was signed by Congress. It rang out at every event  of national importance until it cracked in 1835. Now it is on display in Independence Hall in Philadelphia, but it never rings. It weigs over a ton and it is 12 feet wide at the bottom.

4)It is the center of the theater in New York. The lights from all the theaters and advertisments are very bright. On the New Year’s Eve on the 31 of December crowds of people stand in it and wait for midnight. At midnight everyone shouts,”Happy New Year!” to everyone else.

5)It was made by Betsy Ross during the War of Independence on January 1,1776. It had 7 red and 6 white stripes for the 13 American colonies, and there were 13 stars in the field of blue in the corner. Now it has 50 stars for the 50 states. But the number of stripes is the same-13.

(пока делают, предупредить учителя, чтобы готов был занести “a magic box”-волшебный сундучок)

Check yourself :  Keys:1-5, 2-2,  3-1, 4-4, 5-3. ( 5  = “5”     4  = “4”      3-2 = “3”  1=”2”)

Примечание:если 1 группа справится первой, то дать ей задание:прочитать 1866, 31,12. Если 2, то-1776, 13, 50.

4 task:Children! Somebody knocks: tuk, tuk! Oh!It’s a surprise-a magic box. Let’s know, what is there. Here are the grammar tasks(level tasks-уровневые задания):(10 мин)

1-st level: You must write the words in right order and make questions. Are you ready to start? You can use the grammar.(Можете взять папку с грамматическими правилами в помощь).

Можете сделать все 3 уровня. Можете сделать  по своим возможностям.

1)yesterday, the, watching, you, the, were, USA, about, film?

2)who,for, long, living, Los Angeles, in, is, time, a?

3)celebrate, Americans, Independence Day, did, when, their?

4)two, was, going, days, teacher, our, Tehas, to, ago?

5)sitting, in, White House, the, who, is?

4-5 =«5»  3= «4»    2= «3»   1= «2»

2-nd level.Find the Continuous forms and explain, why.(Найдите формы Континиус и объясните, почему) Keys:1,2,4,5

Оценки: Если отгадали все 4, то=«5»    3=«4»    2=«3»

3-nd level: 1,3,5 сұрақтарға жауап беріндер. Оценки: Если ответили на все 3, то=«5» , если 2 =«4» ,  1=3

Keys:1)Yes, I was. / No,I wasn’t.

3)They celebrate it on July,4.          5)It’s the President of the USA.

VІ.Conclusion.(2 мин)

Thank you, boys and girls! And let’s count your points. What sum have you?(Уч-ся считают баллы и ставят оценки)

Баллы
Оценки
36-40
5
26-35
4
20-25
3
VII.Рефлексия.(2 мин)

Look at your clouds and answer: What mood have you now?

But don’t worry, you are very nice.(показываю на плакат и говорю:)

“All mistakes are O.K. Everyone makes them”.

Thanks, good bye!

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *