Гидросфера тарауын қайталау

Бимурзина Жанерке Рустембековна

№68 мектеп-интернатының география пәні мұғалімі

Сабақтың тақырыбы: Гидросфера тарауын қайталау Мектеп: №68 мектеп интернаты                        Мұғалімнің аты-жөні: Бимурзина Ж.Р.  Күні:    Сынып: 7                                                         Қатысқандар:          
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сәйкес) Дүние жүзі сулары үлесін анықтайды Гидросфера және оның құрамдас бөліктерін, мұхит қасиетін, географиялық жағдайын сипаттайды   Су ресурстарының маңыздылығын түсіндіреді.
  Сабақтың мақсаты   Барлығы: Гидросфераның  құрамдас  бөліктерін және  үлесін  анықтайды, ; Көпшілігі: Дүниежүзілік мұхит туралы ақпараттарды  түсіндіреді; Кейбірі: Гидросфераның Жер ғаламшары, адам және  өз өлкесінің шаруашылығы үшін маңызын бағалайды.  
Бағалау критерийі Дүние жүзі суларын жіктейді, алып жатқан үлестерін көрсетедіДүниежүзілік мұхит туралы сандық және сапалық ақпараттармен жұмыс істей алады;Мұхиттарды сипаттап  береді.Картаны           қолдана          отырып,         дүниежүзілік мұхит, құрлық суларын   белгілейді.Сулардың қоршаған ортаға, климатқа әсерін болжай алады.  
Тілдік мақсаттары Пәнге тән лексика мен терминология: Сабақ барысында кездесетін тапсырмаларда сөздің мағынасын ажырату, түсіну немесе мәтінді оқу. Мұхит……………………………………………………………………….. Теңіз……………………………………………………………………….Шығанақ…………………………………………………………………… Арал………………………………………………………………………….. Бұғаз………………………………………………………………… Гидросфера………………… Ағыстар………………………. Толқын………………………… Цунами, циклон, сел т.б.
Құндылықтарға баулу Оқушылар өз өлкесінің экологиялық проблемаларын анықтай отырып, өз ұсыныстарын болжай алады Құндылықтарды дарыту топтық, жұптық жұмыстарды жүргізу барысында  оқушылар бір – біріне құрмет көрсету арқылы жүзеге асырылады.
Пәнарлық байланыс Жаратылыстану, физика, химия, биология  
Алдыңғы білім Дүние жүзі сулары, құрлық және мұхит сулары. Гидросфера, Су ресурстары, мұхит суының қасиеттері т.б. 
Сабақтың жоспарланған кезеңдері Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері Ресурстар
Ұйымдастыру      кезеңі 3мин         5 минут                 4минут Оқушылармен амандасу, түгелдеу, топтарға бөлу. Сыныптағы психологиялық ахуалын туғызу “Гүлмен тілек” оқушыларды шеңберге тұрғызу, олар бір-біріне жылы лебіздерін  айтып, гүл сыйлайды  және сабаққа назарын аудару.     Интеллектуалды сергіту» әдісі. Оқушыны сабаққа назарларын аудару мақсатында өткен сабақтарды еске түсіріп суреттер көрсетіледі. Әр топқа суреттер таратылады. Оқушылар мағынасын ашады.   Смайликтер арқылы бағалау.   Дүниежүзілік суларға шолу жасау. “Сандар сөйлейді” стратегиясы. Әр топқа сандар жазылған парақтар таратылады.   4  Мұхит саны 361км2 Жердегі судың алып жатқан орны 71 % Жердегі су үлесі 97 % Дүниежүзілік мұхит үлесі 149км2 Құрлық ауданы 178 км2 Тынық мұхиты 91,7 км2 Атлант мұхиты 76,2 км2 Үнді мұхиты 14,8 км2 Солтүстік мұзды мұхиты 35 ‰ Орташа тұздылық -2 °С Судың қату температурасы 0,01% Құрлық сулары 1.7% Жерасты сулары 96.5% Мұхит суы 1.7% мұздықтар   Оқушылар сандарға қарап отырып,сандардың көрсеткішін айтады. Бұрынғы білімдерін еске түсіре отырып, ойлау қабілеттерін дамытады, сабаққа деген қызығушылықтарын арттырады.     “Бағдаршам” стратегиясы бойынша бағалау Стикерден жасалған гүлдер               Негізгі оқулық, дидактикалық материалдар, интербелсенді тақта, суреттер
           (7 минут жұмысты орындауға  2 мин. 6 минут     қорғау)             13 минут                                                                     Сергіту сәті 2  минут   3 минут                                       4 минут                                 4 минут                                                                     2минут  ” Зерттеушілік конференциясы ” Оқушыларға видеоролик көрсетіледі. (1.5 мин) Видеоны қарай отырып оқушылар онда мұхит жайлы материалдар екенін айтады. Әрі қарай әр топқа шағын мәтіндер беріледі. Ол мәтінде қай мұхит жайлы айтылса, сол топ сол мұхитқа зерттеу жасайды. Зерттеу нәтижесін постер не болмаса қабырға газеті түрінде шығаруға болады. Мұхит жайлы барлық мәліметтерді бейнелейді, жазады. Қай топ мұхиты жайлы ауқымды мәлімет береді,  бірін-бірі бағалайды.   I –топ  Тынық мұхиты II-топ   Атлант мұхиты III-топ  Үнді және Солтүстік мұзды мұхиты. Жоспарда болуы мүмкін мәліметтер: мұхит аты – географиялық орны – шекарасы –              көлемі – ең терең жері – орташа тұздылығы – теңіздері – бұғаздары – шығанақтары – табиғат ресурстары – биологиялық ресурстары- мұхиттағы апаттар- мұхит проблемалары- Дескрипторлар: – Оқушылар шығармашылық жұмыс жасауда жоспар бойынша дүние жүзілік мұхиттардың географиялық орны, көлемі, тереңдігі, қасиеті, табиғат ресурстары туралы толық мәліметті біліп, мұхиттарды бір-бірімен салыстыра алады. Бағалау критерийі р/с Дескрипторлар +/ –     Дүниежүзілік мұхит туралы сандық   және   сапалық ақпараттармен жұмыс істей алады;   1 Мұхиттың   географиялық орнын көрсетеді   Көлемі Тереңдігі Тұздылығы Температурасы   2 Мұхит қасиеттерін сипаттап береді   Мұхит  бөліктерін  атап  көрсетеді   Мұхит ресурстарын бағалайды, мұхиттың  маңызын айтады.   Дүниежүзілік мұхит туралы сапалық сипаттама жаза алады.   Мұхиттағы мәселелерді атап көрсетеді   Мұхиттың  2  ерекшелігін айтады       «Жарнама жасау»- әр топ өз мұхитына саяхатқа шақырады. Смайлик арқылы бағалау.   «Ең Ең Ең» ойыны 1. Дүние жүзіндегі ең терең көл -Байкал
2. Қазақстандағы ең ұзын өзен- Ертіс өзені 3. Тұздылығы жоғары теңіз –Өлі теңіз
4. Ең биік сарқырама -Анхель 5.  Ең суық мұхит – Солтүстік мұзды мұхиты 6. Дүние жүзіндегі ең ұзын өзен-Ніл 7.Ең кең бұғаз-Дрейк бұғазы 8.Ең тар бұғаз-Гибралтар 9.Ең ұзын бұғаз-Мозамбик 10.Ең алабы үлкен өзен-Амазонка 11.Ең үлкен көл-Каспий көлі 12.Ең үлкен мұхит-Тынық мұхиты 13.Ең терең шұңғыма-Мариан ш. 14.Ең биік таулар-Гималай таулары   «Адаспай тап»  Картамен жұмыс жасау, берілген нысандарды картадан тауып көрсету.    «5+1»  стратегиясы бойынша Мынадай мәлімет береміз: Қазақстан климаты шұғыл континетті, қысы қатал, жазы құрғақ, жауын шашын мөлшерлері  шығыста оңтүстік шығыста  жоғары.Оңтүстігінде 100-200мм. Дания мемлекеті  жұмсақ қысқа ие жер.  Ақпан айының орташа температурасы 0° С,шілде 15–16° С. Жыл бойы көптеп жел соғады.Көбінесе батыстан.Қыста бұлтты күндер көп болады.Жазда болса күншуақты болып келеді.Көктем кеш түседі. Италия қоңыржай белдеуде орналасқан. Климаты, негізінен  жазы ыстық, қуаң, қысы жылы. Шілдедегі орташа температура 20 – 22°С-тан (солтүстікте) 28°С-қа дейін (оңтүстікте), қаңтарда 0°С-тан (солтүстікте) 12°С-қа (оңтүстікте) дейін. Альпінің жоғарғы жағында қыста –15 – 20°С аяз болады. Жылдық жауын-шашын мөлшері 500 мм-ден 3000 мм-ге дейін. Осы мәліметті пайдалана отырып, солтүстік ендіктерде орналасқан мемлекеттер климатындағы  айырмашылықтың болуының 5 себебін анықтау және 1 ой айту(шешу жолы болса да болады) Бағалау:  оқушыларға  дескриптор беріледі , осы арқылы өзара бағалау жүргізеді. Бағалау критерийі р/с Дескрипторлар +/ – Климат әркелкілігін және себептерін біледі. 1 Климатқа әсер ететін факторларды біледі 2 Су ресурстарының климатқа әсері себептерін анықтайды 3 Климат туралы 1  тұжырымдама жасайды.   Үйге тапсырма жиынтық бақылауға дайындалып келу. Рефлексия  
  https://www.youtube.com/watch?v=XDe1KqRTFaU                     Оқулық, карта, атлас, үлестірме материалдар, суреттер, А3, маркерлер, Стикерлер                                                         Стикер, маркерлер,  ақ парақ     атлас карта, кескін карта Д.ж. картасы                             атлас карта, кескін карта Д.ж. картасы                                                                                                   Стикерлер