Е дыбысы және әрпі


Бозжигитова Гулбагдат Биртаевна

Қостанай облысы әкімдігі білім басқармасының «Қостанай қаласы білім бөлімінің № 18 мектеп- гимназиясы» КММ бастауыш сынып мұғалімі

Қостанай облысы әкімдігі білім басқармасының  «Қостанай қаласы білім бөлімінің №18 мектеп-гимназиясы» КММ

(білім мекемесінің атауы)

ҚЫСҚА  МЕРЗІМДІ  ЖОСПАР


Сабақтың тақырыбы:  Е дыбысы және әрпі.

Бөлімі: Әл»ппе кезеңі
Педагогтың ТАӘ: Бозжигитова Гулбагдат Биртаевна
Күні: 15.10.2021 ж.
Сыныбы: 1 «А» Қатысқандар саны: 8 Қатыспағандар саны: 2
Сабақтың тақырыбы: 38-сабақ: Е дыбысы және әрпі.
Оқу мақсаттары: 1.1.5.2  сөйлеу барысында дауыс ырғағын, екпін, әуен, қарқын, кідірісті сақтау, ойды ым-ишара, қимыл арқылы жеткізу; 1.1.7.1 сюжетті сурет бойынша шағын әңгіме құрау; 1.2.1.2* оқу түрлерін (буындап оқу, тұтас оқу, мәнерлеп оқу, түсініп оқу) қолдану; 1.4.3.1 сөйлемді бас әріптен бастап жазып, соңына тиісті тыныс белгіні қою  
Оқу бағдарламасына сәйкес  күтілетін нәтижелер Білімділік: дыбыстық талдау дағдылары (мәтіннен сөйлемді, сөйлемнен жаңа үйретілген дыбысы бар сөзді, сөзден буынды, буыннан дыбысты бөліп алу) қалыптасады; дыбысты дұрыс айтуға жаттығады; әріпті таниды, дыбыс пен әріпті бір-бірінен ажыратады; оқу түрлерін (буындап оқу, тұтас оқу, мәнерлеп оқу, түсініп оқу) қолданады; дыбыстың мағына ажыратушы қызметін түсінеді; жазу жолын, жоларалықты, жолдың жоғарғы және төменгі сызықтарын сақтап, әріп элементтерін, әріптерді, әріптердің бір-бірімен байланысын көркем жазу талаптарына сай жазады. Дамытушылық: сөздік қоры байиды; сюжетті сурет бойынша шағын әңгіме құрайды; байланыстырып сөйлеуі қалыптасады. Тәрбиелік: ана тілін, Отанын, халқын, мәдениеті мен салт-дәстүрін құрметтей білуге талпынады.  
Сабақтың мақсаты: Е дыбыс және әрпін танып білесің. Сөйлем құрап, ондағы сөйлемдер санын анықтайсың. Мақалдың мағынасын аша білуді үйренесің

САБАҚ  БАРЫСЫ:

Сабақ кезеңдері/уақыт Педагогтың әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар
Мотивация. /2 минут/   «Мен батырмын» атты тренинг шартымен таныстырады. Шарты: Оқушыларға бір ақ парақтан таратады.. Алдымен мұғалім өзі бастайды, демек, мен бүгін сабақта өзіме шабыт /алақанын кеудесіне қойып айтады/, көршіме /екі алақанын көрші оқушының екі алақанына тигізіп/ сәттілік тілеймін дейді де, ақ параққа неден қорқатындарын суреттеп беруін өтінеді. Содан соң оны уысына бар күшімен умаждап  тастауын сұрайды да, ол қағазды қоқысқа бар демімен лақтырып тастауын тапсырады. Сонда қорқыныш үрейлеріне жігер туғызып, мұғалім, айтарлықтай, осы тренинг арқылы оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын оятады. Бүгінгі сабағымыздағы ұранымыз:   Оқушылар орнынан тұрып амандасады. Сұрақтарға жауап береді.         «Мен батырмын» атты тренинг арқылы бүгінгі сабақта  өзінің қорқыныш үрейін аяқ астында және оын жеңгенін көзбен көріп куә болады да, жеңгендігін сезініп, батырға айналғандығына сенім туады.                   «Күш – білімде, білім – кітапта»   Әуен
І. Сабақтың басы /7 мин/ Алдыңғы білім:   а) Алдыңғы білімдерін спиральды оқу түрінде анықтау:  «М м» әрпіне тән бетті мәнерлеп, түсініп, жүргізіп оқуын еске түсіре отырып, ережелерді тиянақтау..     ә) «М м әрпінің сөздің басында, ортасында, соңында кездесетінін дәлелдеуге бағыт береді. а) Оқушылар тізбектеп /шынжыр ойыны/ оқып, талдайды, мағынасын ашады, ережелерді еске түсіреді. /жеке жұмыс/.   ә) «М м әрпінің сөздің басында, ортасында, соңында кездесетінін мысалдар келтіру арқылы дәлелдейді. /ұжымдық жұмыс/. ҚБ:              
арқылы бір-бірін бағалау.  
Оқулық.
ІІ. Сабақтың ортасы /26 мин/                                                                                                                                                         СЕРГІТУ СӘТІ:                                                                                                       СЕРГІТУ СӘТІ:       Сабақтың соңы: /7 минут/       Сабақтың күтілетін нәтижесімен таныстырады: – Балалар, сендер бүгін сюжетті сурет бойынша әңгіме құрайсыңдар. Құраған әңгімелеріңнен сөйлемді, сөйлемнен жаңа үйретілетін дыбысы бар сөзді бөліп аласыңдар. Бөлініп алынған сөзге дыбыстық талдау жасайсыңдар. «Е» дыбысының айтылу ерекшелігін білесіңдер. Оны дауысты, дауыссызға ажыратасыңдар. «Е е» дыбысының таңбасы – оның әрпімен танысасыңдар. «Е е» әрпін көркем жазып үйренесіңдер.   Онлайн-мектеп: видеотүсіндіруді мұқият  тыңдап, тапсырмаларды орындауды ұсынады     (МК, Ұ) Дыбыстық талдау дағдыларын дамыту жұмысы. 1. Сурет мазмұны бойынша әңгіме құрау:   а) Сұрақ қою және оқушылар жауабының дұрыс және толық болуын қадағалау: ә) Сұраққа жауап болған сөйлемдерден әңгіме құрау: Самат орманға барды. Ол елікті көрді. Елікке қалтасындағы  кәмпитін берді. 2. Әңгіменің неше сөйлемнен тұратынын анықтау.     (МК, Ұ) Дыбыстық жинақтау дағдысын дамыту жұмысы. Оқылым.ер, ол – ел), ортасына (елу – езу) тиісті дыбысты қосу арқылы оның мағынасы өзгеретінін түсіну.     СЕРГІТУ СӘТІ: Тауыңа қара, бауыңа қара, Бәрі де аппақ, бәрі де жаңа! Қарашы күнім, қарашы гүлім, Жаңа күн бүгін, жаңа күн бүгін!   Ақ көбелектер, ұшады көкте, Қалықтап келіп, қонады бетке! Қорықпайды олар, қарашы күнім, Жаңа күн бүгін, жаңа күн бүгін! /әндете отырып, билеп көрсетеді/               Таныстырылым арқылы түсінік: а) Е-ден басталатын сөздердә суреттер арқылы ажырату, оған буындық, дыбыстық талдау жасау; ә) Екі буынды сөзді оқу, әріптер орнына басқа әріпті қойғанда мағына өзгеретіндігін түсіндіреді. б) Сөзжұмбақ шешу: немере – сөздің басында ортасында, соңында келетінін анықтау. в) Мақалды талдау: Ер қанаты – ат.             Жазылым Жазу дәптерімен жұмысты ұйымдастыру.                                       СЕРГІТУ СӘТІ: «Әлқисса» күйіне би билеуді ұсынады.       а) «Сиқырлы әріптер» ойыны: «Ә» әрпін аударған кезде «е» әрпі сөздің мағынасын өзгертеді.   МӘН – МЕН СӘН – СЕН ДӘН – ДЕН         ә) «Сыңарын тапсаң . . .» ойыны: «тер»  «ме» т.б.с.с буындарын қоса отырып, сөз құрастыруды, одан сөйлем құрап, сөйлемнің сызбасын сызуды ұсынады.   Сабақтың күтілетін нәтижесімен танысады: Күтілетін нәтижені мұқият  тыңдайды.                       Онлайн-мектеп: видеотүсіндіруді мұқият  тыңдап, тапсырмаларды орындайды.   «елік» сөзіне дыбыстық талдау жасайды: алдымен «е-лік» деп буынға бөледі. Санағыштардан «Е» әрпінің сұлбасын жасайды.                                     /іштей, тізбектеп, хормен оқиды/     СЕРГІТУ СӘТІ: Тауыңа қара, бауыңа қара, Бәрі де аппақ, бәрі де жаңа! Қарашы күнім, қарашы гүлім, Жаңа күн бүгін, жаңа күн бүгін!   Ақ көбелектер, ұшады көкте, Қалықтап келіп, қонады бетке! Қорықпайды олар, қарашы күнім, Жаңа күн бүгін, жаңа күн бүгін! /әндете отырып, билеп көрсетеді/     Таныстырылым арқылы түсінік: а) Е-ден басталатын сөздердә суреттер арқылы ажырату, оған буындық, дыбыстық талдау жасайды; ә) Елу, езу деген сөздің мағынасын ашады. л  мен  з әріптерін қойған кездегі басқа мағына беретіндігін ескереді. б) Сөзжұмбақ шешу: немере – сөздің басында ортасында, соңында келетінін анықтайды.     1. Оқушылар жазу дәптеріндегі тапсырмаларды орындайды: сызықтарды бастырып жазу арқылы Е әрпінің бас және кіші әрпін жазады. Е әрпі кездесетін сөздерді көркем жазады. 2. Сабақ соңында өз іс-әрекетіне (каллиграфиялық талапқа сай дұрыс және сауатты жазу) кері байланыс жасап, өзін-өзі бағалауы үшін әр беттің соңында берілген дөңгелек-шартты белгілерді бояйды: «жасыл» түс – «Бәрекелді!», «көк» түс – «Жарайсың!», «қызыл» түс – «Ойлан!».   СЕРГІТУ  СӘТІ: «Әлқисса» күйі бейнеролик арқылы қимылды би билейді.     а) «Сиқырлы әріптер» ойыны: «Ә» әрпін аударған кезде «е» әрпі сөздің мағынасын өзгертетінің түсінеді.   МӘН – МЕН СӘН – СЕН ДӘН – ДЕН   ә) «Сыңарын тапсаң . . .» ойыны: «тер»  «ме» т.б.с.с. буындарын қоса отырып, сөз құрастырады да, одан сөйлем құрап, сөйлемнің сызбасын сызады.   ҚБ. «От шашу» арқылы бір-бірін бағалау.                                 Қолдау                   Қолдауды қажет ететін оқушыларға көмек беру                                                                                                                           Оқушыларға қолдау көрсету.                             Оқушыларға қолдау көрсету.                                     ҚОЛДАУ       ҚБ. «Еркін микрофон» арқылы бағалау                                       Көмпьютер, ғаламтор         Сюжеттік сурет, сызба, санамқ таяқшалары, оқулық                                                                     Оқулық, таныстырылым/слайд,                           Әуен                                                                     Емле, бейнеролик, жазу дәптері                                           Демонстрациялық материал                              
Рефлексия/кері байланыс: /3 минут/ а) ТТК/К әдісі: арқылы оқушылардың әрқайсысына сабаққа кері байланыс жасауын ұсынады.    – қоржыным толды – түсіндім     – өоржыныма әлі де кажет – талпынамын.    – маған көмек керек   а) ТТК/К әдісі : Әр оқушы бүгінгі сабақ жөнінде өз пікірлерін стикер арқылы білдіреді.                             ТТК/К әдісі :      суреттері.