«Қосымша білім беру ұйымындағы психологиялық қызметтің ерекшеліктері» авторлык бағдарлама


Матай Сарқыт Құрманғалиқызы
“Қызылорда облысының білім басқармасының Қазалы ауданы бойынша білім бөлімінің “Қазалы ауданының оқушылар Үйі” КМҚК Педагог-психологы

ТҮСІНІК ХАТ
Жасөспірімдік кезеңдегі тамаша құбылыстардың бірі саналы өзін-өзі
тәрбиелеудің басталуы (адамның қасиеттерінің қасақана өзгеруі, адамның
физикалық, рухани, адамгершілік, әлеуметтік және шығармашылық
дамуының жоғары деңгейіне көтерілуі). Жасөспірім өзінің физикалық және
жеке қасиеттері туралы ойлана бастайды және осы мақсатқа жету үшін
саналы, бағытталған күш-жігерін сала бастайды.
Жоғары сынып оқушыларының жас ерекшеліктері ең алдымен
биологиялық факторлармен түсіндіріледі. Эндокриндік өзгерістер дененің
дамуын ынталандырады, ол сыртқы түрі мен мінез-құлқының
ерекшеліктерінде көрінеді. Бұл жаста физикалық және ішкі жан дүниеңізге
деген қызығушылық күрт артады. Жасөспірім «нағыз еркек» және «нағыз
әйел» қасиеттеріне назар аудара бастайды. Ересектік сезімі пайда болады,
ол жастың басты ерекшелігі болып табылады.
Оқушылардың әлеуметтену процесімен байланысты білім беру
нәтижелерінің ерекше түрі бар. Оның негізгі міндеттерінің бірі
жасөспірімді құндылықтар негізінде өзін-өзі анықтауға, өз түсінігі мен
мақсаттарын дамытуға, қоғамды және оның жекелеген институттарын
өзгерту жобаларын әзірлеуге қабілетті азаматтық қоғамның белсенді
мүшесі позициясына беру және осы жобаларды жүзеге асыру. Басқаша
айтқанда, біз әлеуметтік шығармашылықтың жас субъектісін
қалыптастыру туралы айтып отырмыз.
Әлеуметтік шығармашылық – әлеуметтік белсенділіктің ең жоғарғы
формасы; қоғамдық қатынастар мен әлеуметтік болмыстың сапалық жаңа
формаларын өзгертуге және жасауға бағытталған шығармашылық процесс.
Оқушыларының әлеуметтік шығармашылығы – бұл балалардың
қоғамдық қатынастарды жақсартуға, жетілдіруге, қоршаған қоғамдағы
жағдайды өзгертуге ерікті түрде, мүмкіндігінше қатысуы. Мұндай ісәрекеттер әрқашан оқушының жеке бастамасымен, оның стандартты емес
шешімдерді іздеуімен, таңдау тәуекелімен және құрбылары, мұғалімдері
және қоғам алдындағы жеке жауапкершілігімен байланысты.
Әдістемелік құралдың мақсаты: жасөспірімдердің өзін-өзі
тәрбиелеудің саналы және мақсатты процесін жүзеге асыруға дайындығын
дамытуға ықпал ету; шығармашылық қабілеттерін және әлеуметтік
шығармашылықты дамыту.
Әдістемелік құралдың міндеттері:

  • жасөспірімдердің ашық және өнімді қарым-қатынас және өзін-өзі
    таныту процестерін іске қосу үшін топта психологиялық қауіпсіздік
    атмосферасын құруды қамтамасыз ету;
  • жасөспірімдердің өз бетінше жұмыс істеуі үшін мақсат қою, әдістәсілдер мен құралдарды таңдау дағдыларын қалыптастыруға ықпал
    ету;
  • ұжымдық шығармашылық іс-әрекеттер (КТБ) арқылы оқушылардың
    әлеуметтік белсенділікте өзін көрсетуіне жағдай жасау;
  • әлеуметтік жобаны әзірлеу және жүзеге асыру арқылы балалардың
    тәуелсіз әлеуметтік әрекет тәжірибесін насихаттау.
    Әдістемелік құралдың жалпы сипаттамасы
    Әдістемелік құрал өз бетінше білім алу және шығармашылық
    қабілеттер мен әлеуметтік шығармашылықты дамыту мәселелерін шешеді.
    Оқу процесінің (тәрбиенің) сыртқы бөлігін ұйымдастыру балада
    өзін-өзі тәрбиелеудің ішкі процесінің пайда болуына ықпал етуі керек,
    оның ішінде келесі элементтер:
  • «Мен» бейнесін жинақтау: қабілеттер, мүмкіндіктер, дағдылар және
    басқа да қасиеттер;
  • өз проблемаларыңызды білу және даму бағытын анықтау;
  • міндеттер мен мәселелерді шешуге ұмтылу;
  • өзін-өзі бақылау, сыни интроспекция және өзінің жетістіктері мен
    сәтсіздіктері туралы ойлау;
  • өз іс-әрекетінің бағдарламасын түзету мүмкіндігі;
    Сонымен бірге жасөспірім өз тәрбиесінің субъектісі, оның тұлғасын
    жасаушы ретінде әрекет етеді.
    Білім алушылар сыныпта қалыптасқан шығармашылық, қордан тыс
    ойлау қабілеттерін басқа оқу пәндеріне, содан кейін кез келген өмірлік
    мәселелерді шешуге ауыстырады.
    Әдістемелік құралдың көмегімен білім алушылардың әлеуметтік
    жобаны жүзеге асыруы болып табылады.
    Сабақтардың құрылымы мен ұйымдастырылуы:
  1. Бой жазу – әңгімеге және негізгі жұмысқа бейімделуге мүмкіндік
    беретін қолайлы атмосфераны құрайтын жаттығулар.
    2.Миға шабуыл – сабаққа тиісті мотивацияны қалыптастыратын
    проблемалық жағдай.
  2. Негізгі бөлім – негізгі материалдың мәселелерін теориялық және
    практикалық тұрғыдан қарастыру.
  3. Бекіту және қолдануға арналған жаттығулар.
  4. Қорытындылау, ой толғау. Білім алушылар үшін бұл өзін тыңдау,
    олардың ішкі күйі және оның себептері туралы ойлау тәсілі. Көшбасшы
    үшін бұл оқушылардың өзін-өзі жетілдіру процестеріне жетекшілік ететін
    негізгі әдіс.
  5. Релаксация – релаксация, интеллектуалдық саладан шығу.
    Әдістемелік құралдың бөлімдері мәселелердің теориялық қамтылуын
    және олардың практикалық қолданылуын қамтиды: дайындау, жоспарлау
    және жүзеге асыру.
    Әдістемелік құралдың көмегімен білім алушылар ӘОӘ дамыту
    мүмкіндігіне ие болады:
    Жеке ӘОӘ
  • Жеке тұлғаның жағымды қасиеттерін, мүмкіндіктерін, қабілеттерін
    рефлексиялық талдау.
    Коммуникативткі ӘОӘ:
    -Әртүрлі пікірлермен санаса білу және ынтымақтастықта әртүрлі
    ұстанымдарды үйлестіруге ұмтылу;
  • ортақ мақсатқа жету үшін күш-жігерді үйлестіре білу;
  • Бірлескен қызметте келіссөздер жүргізіп, ортақ шешімге келу
    қабілеті;
  • әртүрлі коммуникация құралдарын пайдалана отырып, ақпаратты
    басқа адамдарға жеткізу мүмкіндігі.
    Нормативтік ӘОӘ
  • Мақсат қою, өз іс-әрекетін жоспарлау және бағалай білу;
  • Мақсатқа жету және қиындықтарды жеңу үшін табандылық пен
    күш-жігер көрсете білу.
    Күтілетін нәтижелер
  1. Нормативтік, тұлғалық және коммуникативті басқару дағдыларын
    дамыту.
  2. Шығармашылық қабілеттерді және әлеуметтік шығармашылықты
    дамыту.