Ашық сабақтар


Астана қаласы

Әлкей Марғұлан атындағы №40 орта мектеп

қазақ тілі мен әдебиеті пән мұғалімі

Әбдірасұл Жұмагүл Тастемірқызы

 М.Әуезов «Қонақтар». Кейіпкерлер жүйесіне талдау.

Сабақтың мақсаты: 1. Білімділік мақсаты: әңгімедегі кейіпкерлер сипатын сан қырынан жан-жақты ашқыза отырып, мінездеме беру, портретін тапқызу, типтік образ туралы түсінік беру.

  1. Дамытушылық мақсаты: топқа бөліне отырып ой бөлісуге, талдау пікірлерін қалыптастыруға дағдыландыру
  2. Тәрбиелік мақсаты: өнер-білімге, шығармашылық ізденуге баулу.

Пәнаралық байланыс: тарих, музыка

Қажетті материалдар: тірек сызбалар, кестелер, портреттер, электронды оқулық.

І саты. Үй тапсырмасы тексеріледі. Тақырыбы: М.Әуезов Қонақтар

Кестемен жұмыс /жұпта, топта жариялау/

Кейіпкер өмірге деген көзқарасы

немесе қоғамда-

ғы пози-

циясы

Маған ұнаған адамгерші-лік қасиеттері Оның бойындағы жағымды/жағымсыз қылықтары туралы мен не ойлаймын? Мен осы кейіпкердің образынан өзіме не түйдім?
           

Жаңа сабақ мақсаты, тақырыбы хабарланады. Әңгімедегі кейіпкерлердің жазушы суреттеуіндегі портретін, мінезін талдай отырып, өмірдегі тұлғалық орындарын тани білу. Сол себепті бүгінгі сабағымызда үш ауылға бөлініп отырмыз.

І саты Қызығушылықты ояту сатысы

1-тапсырма. Портрет дегеніміз не? Шығармадан  кейіпкер портретін тауып оқыңдар.

  • «Абай» ауылы Абай, Әйгерім портреттерін
  • «Біржан сал» ауылы Біржан портретін
  • «Әмір» ауылы Әмір портретін /Үш тұлғаның суреті көрсетіледі/

2-тапсырма.

Берілген тапсырманы оқулықтан тауып, мазмұнын айта отырып, кейіпкердің бойындағы қасиеттерін дарала.

%d0%bd%d0%be%d0%b2%d1%8b%d0%b9-%d1%80%d0%b8%d1%81%d1%83%d0%bd%d0%be%d0%ba-2 %d0%bd%d0%be%d0%b2%d1%8b%d0%b9-%d1%80%d0%b8%d1%81%d1%83%d0%bd%d0%be%d0%ba-3

/Топта талқылау, жариялау/

Типтік образ туралы түсінік беріледі

Ойтолғаныс. Абай – Біржан – Шәкәрім үндестігі

/Ән айту/

Біржан, Абай, Шәкәрім бүгінгі заманда болғанда нені жырлар еді?

Қорытынды.  Өнерім-өмірім

Үйге тапсырма: Шығармаға дайындық «Өнерліге өріс кең»

Бағалау

Ашық сабақ “Атаның баласа емсе, адамның баласы бол» 

А. Құнанбаев Әбдірахман өлгенде”

Астана қаласы

Әлкей Марғұлан атындағы №40 орта мектеп

қазақ тілі мен әдебиеті пән мұғалімі

Әбдірасұл Жұмагүл Тастемірқызы

Титул беті Құзырлылық каталогы
Тақырып Базалық құзырлық

оқу іскерлігі

« Атаның баласа емсе, адамның баласы бол»    А. Құнанбаев Әбдірахман өлгенде

 

1

1

Құрамды құзырлылық:

Ақпаратқа сызбалық талдау беру

пән 1.1 Әдіс, амал, операция,құрал/цикл

Топтастыру әдісі, пікір-болжам,бағалау

Қазақ әдебиет Мақсатты әлеуметтендіру

 

Сынып 8 1 «Табиғат»

Тұрақты дамуды қамтамасыз ету

оқытушы: 2 «Қоғам»

Жеке интеллектуалдық әлеуетті көрсету

 

3 «Мен»

Ойлау, есте сақтау және шығармашылық қабілеттерін дамыту.

Дидактикалық дәреже/категория: жоғары
Оқу орны:
Әлкей Марғұлан атындағы №40 орта мектеп
Базалық оқулық:
Қазақ тілі автор:
Сабақтың мазмұны:

Өлеңнің мазмұны мен идеясын ашу, кейіпкер бейнесін       жан- жақты таныту.

Оқушылардың ой- өрісін, ойлау қабілетін, сөйлеу тілін дамыту, өз бетінше іздене дәле айтуға, оқуға деген ынтасын арттыру.

жас ұрпақты азаматтыққа, нағыз адам болуға, « атаның емес, адамның ұлы болуға» ірі мапқсатқа жете білуге тәрбиелеу.

 

Классификатор                                                                                                 уақыт
                            Блум таксономиясына сәйкес тапсырманың деңгейі
                                                            Оқу тапсырмалары                                                     45
Теориясы

«Білу»

(Кім? Не? Қашан? Қайда? Не істеді?)

Мұғалімнің сөзі Әбіш суретін көрсете отырып, ол туралы тұжырымды түсінік беру. Абайдың Ділдәдан туған баласы. Абдірахман Семей қаласында, Түмен қаласында, С- Петербургте оқып білім алды. Мағрипаға үйленіп, Рахила деген қыз туады…            Абдрахманның қоштасу хатын тыңдайық.

  « Аға, қош! Арманым – тілегіңді ақтай алмадым… Барымды бере алмай кеттім!… Тағы арманым- Мағыш. Қызығым едің!… Ғашық жарым!… Бір өзіңе берілген алаңсыз көңілім адал!… Рахиманы сүйдім…»

Балалар біз бүгін өздерің тыңдап отырғандай, әкесі Абайдың өзіне артқан – арманын орындай алмай бара жатқанына өкінген Әбіш туралы өлеңдерімен танысамыз. Абай арманы не еді?

 «Өзімді ғана сүйсіндірмес , тірі болып, сау болса, халқын да сүйсіндірер. Қараңғы сахарасына жарық сәуле әкелер , алғашқы адал буын сен боларсың!»

 

Міне, балалар ұлы ақын өзінің сүйікті ұлы халық ұлы болып, халықты бақытқа бастайтын жол тапса екен деп, армандапты. Ал осы ұлы арман иесі сүйікті Әбішін ақын өлеңдерінде қалай жазған екен, енді соған құлақ түрейік.

 

6
Теориясы

«Түсіну»(Неге? Неліктен? Не үшін?)

  Сыныпты топқа бөліп,

Абай Әбішті  қандай сөздермен бейнелеген, оған қандай мінездеме берген?

Осы өлеңге қандай тақырып қояр едің, тақырыбың өлеңнің өзінен алынсын.

Өздеріңе өлеңнің қандай жолдары ұнайды? Неге ұнады дәлелде.

 

6
Практикасы

«Қолдану»

(Оқулықпен жұмыс)

Оқулықпен жұмыс:Осы үш өлеңде Әбішке арналғанымен  олар оны әр жағынан көрсетеді. Мысалы. Әбіш жай Әбіш емес , ол- ердің ері,

Жасқа жас, ойға кәрі едің- деп ақын арманы, зары айтылады.

Жол көрсетіп сонда өлсең– деп баладан күткен әке үміті айтылады.

Мағынасын тапқызу

Құрыш-

Ғаріп-

Тәбділ-

Талап-

Іңкәр-

Көкірегіңді кермедің-

Тұрғыға-                                                                                                      

7
Теориясы

«Талдау» (Салыстыр, айырмашылығы неде?)

 

Әбіш туралы тың деректер таптыңдар ма? Біз нені айта алмаппыз.

Топқа бөлінген оқушылар өз деректерін талдап, қорғау

І топ

Әбішке екінші әкесіндей болған  тамаша дос Михайловтың Абайға былай деп жұбатқан:

«Көргені мен білгені,

Жүзге келген шалдан көп .

Бізге уайым жегені

Арманда боп қалдау!!»

ІІ топ    Сол скрипка шектерінен  өзгеше бір саздар тамылжиды. Әбіш жақсы скрипкашы екен. Ол кейде орыстың сұлу назды романыстарын тартады. Бұл сахараға тың  жаңалық еді. «Стенька», «Ермак», « Бродяга» сияқты әндерінде тартады.

ІІІ топ   -Әбішім, жаңа заман елшісіндей болдың-ау. Қазақ сияқты сорға, қараңғыда адасқан елге  жетекші көрушем, жаңа төлдің басшысы деуші ем…-деп Абай жаңалық сыр ашқан баласына өзіде қуанып еді.

  8

Толығырақ…

 

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *