Қазақ тілінен 6-сыныпқа (қазақ) арналған қысқа мерзімді жоспар


Оразбаева Арайлым Мауткалиевна
Өскемен қаласы әкімдігінің «№6 орта мектебі» КММ қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі

Бөлімнің атауы: Астана – мәдениет пен өнер ордасы
Мектеп: Өскемен қаласы әкімдігінің «№6 орта мектебі» |КММ
Күні: 12.10.2018 ж.

Мұғалімнің аты-жөні: Оразбаева Арайлым Мауткалиевна
Сынып: 6 «А»           Пәні: Қазақ тілі
Қатысқандар:
Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы
Ел қуаты – елорда экономикасы
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)
6. Т/А6 Коммуникативтік жағдаятқа сай ресми сөздер мен тіркестер, дайын тіркестер мен терминдерді орынды қолданып, диалогке қатысу, ойын ашық жеткізу.

ӘТН: Терминдер
Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар орындайды: мәтінді тыңдай отырып, мазмұнын түсінеді, дайын тіркестерден терминдерді таба алады, сұрақтарға жауап береді, қарапайым диалог құрастырады.
Оқушылардың көпшілігі орындайды: мәтіндегі терминдерді орынды қолдана отырып, ашық диалогке қатысады, өз көзқарасын білдіреді.
Кейбір оқушылар орындайды: ойын нақты ресми дәлелдермен, терминдер негізінде ресми диалогке түседі
Бағалау критерийі

1.     Тыңдалған мәтін негізінде терминдерді табады, қолданыс аясын түсіндіреді
Дескрипторлар:

·                   сұрақтар қойып, оған жауап береді;

·                   терминдерді орынды қолданып, диалогке қатысады, өз көзқарасын білдіреді;

2.     Терминдер негізінде диалог құрастырады
·                   өзекті мәселе бойынша өз ойын айтады;

·                   ресми дәлелдермен, терминдерді қолданып, ресми диалогке түседі.
Тілдік мақсаттар
Оқушылар орындай алады: «Өрмекшінің торы», «Кім сұрақ қояды?», «Дұрыс/Бұрыс», «Теріп жазу», «Пікірталас әткеншегі», «Серпілген сауал», «Рөлдік ойын», «+, -, керемет», «Бутерброд», «ПОПС»
Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:

экономика, бизнес, экспорт, сауда саттық, мемлекеттік қазына, бәсекелестік, салық, кәсіпкер, субьект, бюджет, кәсіпорын, компания, өңірлік өнім, ішкі өнім, қаржы, энергия, электр, техника, станция, трансформатор.
Диалог құруға/шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:

–         «ЭКСПО – 2017» елімізге қандай пайда әкелді?
Талқылауға арналған сұрақтар:

–         Астанадағы ірі кәсіпорындар қала экономикасына қаншалықты ықпал етеді?
Не себепті елорданың дамуы елімізге пайда әкеледі деп ойлайсыз?
Құндылықтарға баулу
Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу Қазақстанның өңірлік және бәсекеге қабілеттілігі  арқылы жүзеге асырылады.
Пәнаралық байланыс
Жаратылыстану
Алдыңғы оқу

3 мин
С.

Астана туралы «Өрмекшінің торы» әдісі арқылы оқушылардың алдыңғы білімдері тексеріледі
Жоспар
Жоспарланған

уақыт
Жоспарланған жаттығу түрлері
Ресурстар
Сабақтың

басы

5 мин

1.     Амандасу, түгендеу

2.     Топқа бөлу

3.     Оқу мақсатымен, бағалау критерийлерімен таныстыру.

4.     Тыңдалым алды кезінде

«Кім сұрақ қояды?» әдісі

Жауапқа сай сұрақтар құрастырады.

А) Астана – «болашақтың қаласы».

Б) Астана қаласының өркендеуі дамып келеді.

ҚБ «Бір сөйлеммен түйіндеу»

Бағалау парағы

Сабақтың ортасы

28 мин

С.(Барлық оқушылар орындайды)

Тыңдалым кезінде

1-  тапсырма (5 мин)

«Дұрыс/Бұрыс» әдісі

Мәтінді тыңдай отырып, берілген сөйлемдер ішінен дұрыс жауапты белгілеп, өз таңдауларын түсіндіреді.

Бағалау дескрипторлары:

·        Берілген сөйлемдер ішінен дұрыс жауапты белгілейді;

·        өз таңдауларын түсіндіреді.

ҚБ Топтық бағалау

Т

2 – тапсырма (5 мин)

«Теріп жазу» әдісі

Тыңдалымнан кейін мәтін ішінен тақырыпқа сәйкес қажетті терминдерді табады.

1-топ: Экономика саласына қатысты терминдерді тауып  жазады.

2-топ: Энергетика саласына қатысты терминдерді тауып  жазады.

Бағалау дескрипторлары:

·        тыңдалған мәтіннен  термин сөздерді табады;

·        тақырыпқа қатысты терминдерді ажыратады.

ҚБ Өзара бағалау

ЖЖ

3-тапсырма (8 мин)

(Көпшілік оқушылар орындайды)

«Пікірталас әткеншегі» әдісі

Ішкі, сыртқы шеңберге тұрып, тыңдалған мәтінге қатысты сұрақтарға жауап береді (Кері дизайн тәсілі қолданылады)

–         Астанадағы ірі кәсіпорындар қала экономикасына қаншалықты ықпал етеді?

–         Не себепті елорданың дамуы елімізге пайда әкеледі деп ойлайсыз?

–         «ЭКСПО – 2017» елімізге қандай пайда әкелді?

 

«Серпілген сауал» әдісі

Тыңдалған мәтін мазмұнына сәйкес сұрақтар қойып, оған жауап береді.

 

Бағалау дескрипторлары:

·        мәтін мазмұнын түсініп, сұрақтар қояды, оған жауап береді;

·        терминдерді орынды қолдана отырып, диалогке қатысады;

·        диалогте өз пікірін білдіріп, ойын анық жеткізеді.

ҚБ «+, -, керемет» әдісі

Мұғалімнің сындарлы кері байланысы

ЖЖ

4-тапсырма  ( 10 мин)

(Кейбір оқушылар)

«Рөлдік ойын» әдісі.

Ресми диалог ресми дәлелдермен, терминдер негізінде ресми диалогке түседі

1-топ: Кәсіпкер мен кәсіпкер арасындағы сұхбат.

2-топ: Кәсіпкер мен журналист арасындағы сұхбат.

Бағалау дескрипторлары:

·                   терминдерді орынды қолданып, диалогке қатысады;

·                   терминдерді қолданып, өз көзқарасын білдіреді;

·                   ресми дәлелдермен, терминдерді қолданып,  өзекті мәселе бойынша өз ойын айтады, ресми диалогке түседі.

ҚБ «Бутерброд» әдісі
«Қазақстан экономикасы қарқынды дамып келеді» бейне жазбасы

Мәтін ішіндегі сөйлемдер

Дәптер, термин сөздер

«+, -, керемет»

Сабақтың

соңы

 

4  мин

Рефлексия «ПОПС» әдісі

Менің ойымша ……………..

Мен мұны былай дәлелдеймін ………….

Дәлел ретінде мысалдар келтіремін………

Мынадай қорытынды шешімге келдім…….

 

Мұғалімнің сындарлы кері байланысы

Қосымша мәлімет
Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз?

Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз?
Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?
Пәнаралық байланыс – денсаулық және қауіпсіздік, АКТ-мен байланыс. Құндылықтармен байланыс (тәрбие элементі)
1-тапсырма бойынша

Қолдауды көп қажет ететін оқушыларға – «Дұрыс/Бұрыс» әдісімен ақпаратты белгілеуге беремін, себебі мәтінді түсіну деңгейлерін анықтаймын.

 

2-тапсырма бойынша

Қолдауды көп қажет ететін оқушыларға – «Теріп жазу» әдісін беремін, себебі оқушылар тақырыпқа қатысты терминдерді түсініп біледі.

 

3- тапсырма бойынша

Қолдауды көп қажет ететін оқушыларға – «Серпілген сауал» әдісін беремін, себебі тыңдалған мәтін бойынша терминдерді қолдана отырып, қарапайым диалогке қатысады.

 

Қолдауды аз қажет ететін оқушыларға – «Пікірталас әткеншегі» әдісі арқылы терминдерді орынды қолдана отырып, дилогке қатысады, көзқарасын білдіреді.

Қолдауды қажет етпейтін оқушыларға – мәселелі сұрақтарға өз пікірін білдіріп, ойын анық жеткізеді.

 

4 – тапсырма

Қолдауды қажет етпейтін оқушыларға – өзекті мәселе бойынша өз ойын айтып қана қоймай, ресми дәлелдермен, терминдерді қолданып, ресми диалогке түседі.
Тапсырмалар арасында топтық, өзара бағалауды алдым. Себебі, оқушылардың тыңдалған мәтінді қаншалықты деңгейде түсінгендігін анықтай аламын. Оқу мақсатына сәйкес нәтижеге бағытталған тапсырмаларды орындауда «+, -, керемет жағы», «Бутерброд» әдістері тиімді деп ойлаймын, себебі оқушылардың білімін одан әрі дамытуға мүмкіндік береді. Әр тапсырмаға жетістік критерийлерін қолдануда оқушының өз оқуын жақсарта алатынына сенімі нығаяды. Сабақ соңында «ПОПС» арқылы кері байланыс алып, мұғалімнің сындарлы кері байланысын жүргізу.
Жаратылыстану «Қазақстанның өнеркәсібі» тақырыбымен байланысады. АКТ-ны тиімді пайдалану мәтінді тыңдау барысында жүзеге асады. Индустрияландыру мен инновацияларға негізделген экономикалық өсу Қазақстанның өңірлік және бәсекеге қабілеттілігі  арқылы жүзеге асырылады.
Сабақ бойынша рефлексия

·      Сабақ мақсаты мен оқу міндеттері орындалды ма, қолжетімді болды ма?

·      Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқу мақсатына қол жеткізбеген болса неліктен деп ойлайсыз?

·      Сабақ қалай және қандай деңгейде өтті?

·      Жоспарланған саралау дұрыс іске асты ма? (тапсырмалар сәйкес болды ма?)

·      Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба?

·      Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма, неліктен?

·      Осы жоспарға қандай өзгеріс енгіземін және неге?

Жалпы бағалау

Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты):

1.

2.

Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?

1.

2.

 

Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?